razzeltrazzel

Alla inlägg under oktober 2009

Av Mia - 28 oktober 2009 19:08

Älskar mina lediga onsdagar. Började dagen som jag brukar med en morgonpromenad men på onsdagar blir det sovmorron till sju. Idag följde inte Lars-Åke med. Jag tog med mig kameran måste ju plåta en del om jag skall få till en bra blogg. Det var bara 1,2 plusgrader ute så det var lite kyligt men jättefint i solen.

 

Utsikt mot slottet.

 

Över vattnet mot Finntorp.

 

Razzel fick springa lite lös idag.

 

Hemkommen efter promenaden blev det frukost innan jag åkte upp till klubben och tränade med onsdagsgänget.

Körde lite uppletande med Razzel först för att blåsa ur honom och hoppas på att han skall bli lite lugnare på lydnadsplanen. Det gick väl så där idag. Obestämd

På fria följet höll han på och hoppade och skulle nafsa i ärmar och händer hela tiden. Till slut lämnade jag bort koppel och väst så han inte skulle tro att jag hade något på mig. Gick lite bättre. Läggandet är han snabb men lägger sig inte riktigt helt ner är spänd som en pinne. Inkallning med ställande. Gör han så på tävling så har jag 10:an alla gånger. Skrattande Apportering så körde jag metallen idag. Bara för att slippa tugg. Och han hämtade kanonfint, vände upp och greppade direkt ingen lek med tassarna. Förvånad  Rutan, ja det är han duktig på finns inget att klaga på där. Hoppet gick faktiskt skapligt idag. Han var tyst. Men nu segar han med sättandet på andra sidan. Fjärren, ja idag visste han inte vad sitt och ligg var. Skrikandes Visst är det härligt med hundar, ingen dag eller träning är den andra lik. Glad

 

     

Razzel i uppletandet. Farten är det inget fel på.

 

     

Vi började med platsliggning som vanligt.

 

     

Kontakten är fin. Lite för fin. Tränger.

 

     

Här det något bättre trots att västen fortfarande är på.

 

Efter träningen åkte jag till Bettna och la en blomma och tände ett ljus för min bror som skulle ha blivit 48 år idag. Gråter Vi tänker på dig och är med dig. Kram till min bror Kenneth.

 

Sedan åkte jag hem för att handla och laga lite enkel middagsmat och matlåda. Tog ner Maja till hundburen på nedervåningen. Men Razzel skäller och puffar på buren, gör även lekinviter. Vid ett tillfälle morrade han till men å andra sidan "morrar" Maja i buren också. Men detta är kanske inte det rätta sättet att göra? Foten i munnen Hon får väl leva på övervåningen och han på undervåningen. Vill ju inte att det skall hända Maja något. Lars-Åke kom hem strax efter fyra så då åt vi innan jag vid fem åkte jag upp till klubben igen. Det var bara jag där. Rastade av Razzel och sedan körde jag lite fritt följ. Inkallning emd ställande igen och hoppet. Nu fokuserade jag mer på att han skulle sätta sig snabbt på andra sidan. Efter det körde vi fjärren. Och tänka sig allt gick bättre ikväll. Kan det bero på mörkret (har ju visserligen lampor på plan)? Förvånad

Därefter åkte jag hem och nu har jag en ganska trött hund.

Mia

Av Mia - 27 oktober 2009 20:54

Då kommer en bild på vårt hus.

     

Så här fint bor vi.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards