razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2010

Boule, boule, boule

Av Mia - 6 augusti 2010 20:00

Jaha så var man tillbaka i verkligheten igen. Har jobbat en vecka redan efter semestern.   Men det började ganska lugnt så jag ska inte klaga allt för mycket. Nu blir det inget ledigt förrän när vi åker till SM i Edsbyn och tittar på hundar. Ja, jag tittar. Lars-Åke följer bara med.

Har inte hunnit skriva något i bloggen denna vecka då det blivit så sent på kvällarna. I måndags var jag uppe och pratade med en träningsgrupp och redde ut lite saker. I tisdags hade vi tävlingsmöte inför vår stora lydnadstävling 21/8 fm + em. Jag ska vara tävlingsledare till klass II denna gång. I onsdags var jag uppe och tränade på klubben och det gick faktiskt väldigt bra tycker jag. Razzel var lugn och tyst hela tiden även om han hässjar lite. I torsdags gick jag kvällspromenad runt sjön och nu skall jag bara sitta framför TV:n tror jag.


Förra veckan var det ju Boule-SM i Falun.

Vi åkte upp till Lugnets Camping på lördagen och installerade oss. Tävlingarna började ju egentligen inte förrän på måndagen. Den plats vi fick på campingen var väl inte den bästa. Liten var den så vi fick ställa vagnen snett    för att inte slå i elstolpe och för att kunna dra ut soltaket.


En del av campingen

 

Cementsugga i form av en dalahäst

 

Men annars var det perfekt, bara 20m så var man utanför och kunde gå iväg med Razzel på promenad och rastning. Dom har ju jättefina motionsspår att så jag och Razzel prövade på 5km ett par gånger och 2,5km.

På måndagen spelade jag och Lars-Åke Mixdubbel. Vi hade anmält oss felaktigt till Öppen Dubbel men det gick som tur var att ändra på. Tyvärr så kan man inte påstå att vi spelade speciellt bra. Vi gick tyvärr inte ur poolen.




Hopptornet sett från boulebanan 

Hopptornet i "närbild" roligt med nytt objektiv,

I väntan på start. 

Bandyplan som det spelades boule på

Området runt hopptornet. 

Tummen ner inlägget gick inte in. 

 

Flenssupportrar 

 

Yes! Där satt den. 

 

Det är närmast lillen som gäller. 

 

Många olika banor spelades det på. 

Måndag var det skapligt väder duggade bara lite då och då. Tisdag var det ganska varmt, men onsdag började grått så man klädde på sig när man skulle spela. Sedan trodde jag att jag skulle dö av värmeslag.   

 

Seppo och halva Lars-Åke.

 

Hopptornet från en annan vinkel 

Barbro och Håkan njuter av solen. 

Poolområdet var välbesökt den här dagen. 

Olika klädstilar ....

På onsdagen när jag spelat klart åkte vi upp i hopptornet och tittade på utsikten.

Utsikt från hopptornet. 

Svenskt Stål när det är som bäst, eller....? 

Utsikt över spelområdet. 

Spelområdet på längre håll. 

Scandic Hotell Lugnet. 

Myrorna hade hittat ända hit upp.

 

Vilken idiot vill ge sig uför här? 

Här ser man poolområdet också. 

Lite vy över naturen 

Falun från ovan. 

Man kunde klättra upp om man ville också. 

Usch ja, det är nästan så man får svindel

På onsdagkvällen åkte vi ut till Seppo, Tuulikki, Barbro och John Olof som hade hyrt en stuga ca 1 mil från campingen. Vi grillade och hade trevligt.

 

I vänta på att köttet ska bli klart. 

Smakar bra! 

Torsdag och fredag regnade det. Men det gör ju inte så mycket när man spelar boule, om inte lillen flyter iväg vill säga. Det var nästan så att det gjorde det ibland.

På fredagkvällen åkte vi till en Kinarestaurang och åt en avslutningsmiddag.

 

Hela gänget samlat.

Vi åkte sedan hem på lördagen. Vi hade bokat till söndag, men kände att det var lika bra att åka hem och fixa med tvätt och så. Jag skulle ju dessutom börja jobba på måndagen.

Ja det var inte så mycket hund i detta inlägg, men så blir det ibland.

 

Tjingeling

Mia   

 

 

 

 

 




 
 
Angie, Rex & Zäpo

Angie, Rex & Zäpo

8 augusti 2010 11:54

Todeloo :) !!
Jo, tack det har vi haft :D....Det ser ni oxå ut att ha haft :D !! Åh, vad skoj att åka på Bruks SM !!!!!!!!!! Jag vill oxå !!! Men ska jobba då för min chef ska åka dit och stå i monter...och jag ska hjälpa till att hålla ställningarna härhemma.

Svar: ja det är jätteskoj att börja träna med Zäpo och i spåret är han kanon duktig med tanke på att han bara testat några g hittills :D.

Kramizar !!!

P.S Glöm nu inte att ta en massa bilder där uppe i Edsbyn sen :P !! D.S

http://www.angieorex.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards