razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2010

Inte mycket hänt

Av Mia - 8 augusti 2010 18:25

Igår var jag uppe på klubben en vända på förmiddagen och tränade lite.

Vi började med en platsliggning med skott. Jag skruvade ner en krok och satte Razzel i lina för att han inte skulle rusa upp när jag gick iväg mina 50m. Men han rörde inte en fena under skotten. Så jag skall testa detta på annan klubb också.

Bad Anna om hjälp med budföringen. Han tjuvar ju som sagt från mottagaren. Så hon jobbade verkligen med att få honom kvar. Men han tjuvade och jag sa åt honom att detta var inte bra, Så gick jag tillbaka till Anna och satt ner honom igen, gick ifrån och tillbaka och berömde. Sedan gick jag lite längre ifrån och Anna skickade så han fick lyckas.

Efter det blev det linförighet. Bet i kopplet så jag fick säga nej några gånger. Tyckte ändå att han gick skapligt. Så några lägganden under gång. Han bara väntar på en boll i ryggfickan som inte kommer så han går så långt fram vilket gör att han lägger sig snett. Men snabbt i alla fall.     

Men nu tyckte han tydigen att jag blev för petig för han hoppade upp och nöp mig på "ett ställe" ovan magen.   

Matte inte glad.   

Prövade så en inkallning med ställande som inte blev blev bra. Fungerar inte när någon kommenderar. Är vi ensamma stannar han klockrent.

Så jag sa vi kör en till så slänger jag kopplet vid sidan om honom. Inte stannade han inte, tittade på kopplet och fortsatte gå. Så jag gick fram och sa att nu blev det fel.   

Då blev det väl för mycket för honom så han tog väl saken i egna händer. Nåväl jag platsade honom och så avslutade vi träningen där.

Åkte hem och damsög och tvättade lite golv. Var ju tvungen att "avreagera" på något sätt.  Dessutom var det nödvändigt.


Bokförde också det sista inför Bouleföreningens styrelsemöte på måndag.


Idag har jag varit i Botkyrka och dömt högre spår. 12 hundar på spåret blev 5 till uppletande och lydnad. En höjdpunkt var ett ekipage framåtsändande. Det var det snyggaste jag någonsin sett. Klockren 10:a, men tyvärr en liten miss vid vändningen, så det blev "bara" 9.


I veckan som kommer händer inte så mycket. Styrelsemöte på måndag, bouleträning på tisdag, styrelsemöte på bruks på onsdag, torsdag skall vi ut och gå ett par tjejer och jag. På fredag åker Lars-Åke till Mora och spelar seriespel i boule V55 och jag åker på lördag och söndag till Uppsala och spelar boule i div. 2.

Så det blir tyvärr dåligt med hundträning denna vecka.


Har inte tagit några nya kort denna vecka så ni får hålla tillgodo med bara text.


Avslutar i alla fall med en bild på min snygging!



Tjingeling   


Mia




 
 
Ingen bild

Anja

8 augusti 2010 22:34

Hej Mia!
Jag önskar att jag hade en lösning... jag tror som du att man inte alltid kan avleda o undvika konflikter, man måste ju få korrigera ibland. Svårt när han reagerar sådär! Jag fick stort förtroende för Curt Blixt när jag gick kurs i Nyköping, kan du inte kontakta honom och be om lite specialträning? Jag såg när han korrigerade en hund, skällde ner den fullständigt verbalt o med sitt kroppsspråk, men inte genom att ta i hunden (då hade hunden kanske svarat upp) och han höll på tills hunden vek ner sig. Sen löste han upp situationen så att hunden skulle vika sig snabbare nästa gång o veta att om den började fjäska istället skulle obehaget upphöra.
Kram, Anja

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

9 augusti 2010 21:07

Vad kul att ni har tränat lite du och Razzel :) Inte så kul att han och du har lite olika åsikter och han nyper dig :(
Hoppas du hittar en lösning på erat problem så ni kan komma ut och tävla lite :)

Kram!!!

http://heratorpetsvinja.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards