razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2010

Idétorka eller bara hösttrötthet?

Av Mia - 17 augusti 2010 20:26

Ja vad säger man?   Det har i alla fall inte varit någon fart på bloggandet på ett tag. Men det har faktiskt inte hänt så mycket den senaste veckan. I måndagskväll hade vi styrelsemöte i bouleförening. På tisdag kväll gick jag en promenad med Razzel runt sjön. På onsdagkväll var det styrelsemöte i brukshundklubben. I torsdags gick jag tillsammans med Angela och Carina och hundar  runt Lida. Vi startade vid Hammarvallen och det är ca 8 km runt. Det var ganska varmt kan jag säga. 

På fredagen åkte Lars-Åke upp till Mora och sista sammandragning i seriespelet division 3 och 4 samt V55 och V65. Lars-Åke spelade i V55 och det laget slutade 2:a i serien. Flenslaget i V65 vann sin serie.

På kvällen gick jag och Anna runt Lida igen. Efter promenaden åkte jag och lämnade Razzel hos Anna och Roger.

Känner mig så nyttig.

Har hela förra veckan och veckan innan dess ätit soppa och äpplen. Så nu känns byxorna sköna igen  .

På lördag morgon åkte jag och några Flensboulare upp till Uppsala för att spela boule i division 2. Spelplatsen var Botaniska Trädgården. Det är en jättefin plats att spela på. Men gud så varmt det var denna dag. Säker 35 grader. Vi spelade från 9 på morgonen till 18 på kvällen, så man var ganska död när man kom hem. Tog en macka och ett glas vin sedan var det sängen som gällde. På söndag var det dags igen upp klockan 5 och iväg till Uppsala. Lite svalare väder nu tack och lov. Hur gick då spelet. Jo på lördagen spelade alla bra framförallt Lag 1. Vi fick i alla fall med oss 3 poäng från lördagen. På söndagen var det tyvärr sämre med spelet. Även om jag tyckte att jag fick in läggen lite mer än på lördagen så höll det inte hela vägen. Vi fick bara med 1 poäng. Så med totalt 10 poäng efter denna omgång halkade Flen ner till en 8:e plats. Men det är ett sammandrag kvar. Så vi hoppas att dom som åker och spelar då tar igen detta. Vore roligt att i alla fall hänga kvar i division 2.


Igår gick jag en promenad med Angela och Carina igen även denna gång runt Lida.

Ikväll har jag damsugit lite. I morgon blir det att koka kräftor, på torsdag göra sillröra och på fredag kräftskiva.

Sedan skall jag upp på lördag morgon och vara tävlingsledare på vår förmiddags och eftermiddagstävling i lydnad.

Så sedan kanske det blir mer att skriva om.


Tog lite kort när vi var ute på en av morgonpromenaderna. Tyvärr är dom lite suddiga. Nya objektivet är lite tungt så det är svårt att hålla stilla.


Dagg i spindelnätet

 

Ser ni hägern i trädet?

 

Det bor ett par efter vägen och dom flyger alltid upp när vi går förbi på morgonen. Så jag tänkte fotorgrafera dom men det var inte lätt.

 

Han vill inte vara med på bild. Vänder vackra sidan till.

 

Tittar nog efter den andra som sitter längst ner till höger.

 

Lyckades i alla fall få en bild från sidan.

 

Dom undrar nog vad vi är för ena som är uppe så tidigt.

 

Ett råddjurspar.

 

Hade sett dom ett par morgnar i hagen och hoppades att dom var kvar.

 

Ja det var just det... tror att det är daggen jag fotat.

 

Lars-Åke tog bild på soluppgången.

  

Lyser så vackert genom träden.

 

Nu blir det inte mer för denna gång. Ber att få återkomma efter helgen.

 

Blev ju inte heller så mycket bilder, men jag får väl göra som Ann-Margret sa. "Du får väl arrangera lite bilder"

 

Ja jag får väl göra det.   

 

Tjingeling

 

  

 

 

 

 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

18 augusti 2010 09:58

Du ser det har väl hänt en massa hemma hos dig, du som sa det inte hänt nått alls ;) Och lite bilder fick du ju ihop också :)
Men nästa gång vill jag gärna se lite på Razzel också ;)

Ha det så bra!!!

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Ingen bild

Nina

19 augusti 2010 11:48

Hallå Mia.
Undrar när tävlingarna börjar på lördag?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards