razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2010

Ännu en vecka till ända!

Av Mia - 22 augusti 2010 21:12

Vad har hänt i veckan som gått?

Lars-Åke har tagit en del kort på misse Maja som här kommer.


Visst är jag fin!

 

 

Poserar!

 

 

Smyger?

 

 

Är ju så nyfiken

 

 

   


Vad finns här?

 

 

Hm spännande

 

 



Razzel fick vara med på ett hörn också.

 

 På tisdagen fick vi besök av Sorchia från Irland. hon besöker egentligen Ella och hennes hästar men bor hos oss då Ella har så litet. Det var andra gången hon var hos oss.

På onsdagen fick vi hem ett gäng kräftor som jag kokade. Vi skulle ju ha kräftskiva på fredagen.

 

 

Levande kräftor.

 

 

Nykokta kräftor.

 

På fredagen var det så dags för kräftskiva.

 

Det var sån tur med vädret att vi kunde sitta på terassen.

 

Lars och Christer väntar på maten.

 

Vi åt sillröra och kokt potatis först.

 

Härligt kräftfat.

 

Stora och fina.

 

Och som vanligt när vi har kräftskiva skulle jag upp "tidigt" på lördagen. Då skulle jag vara tävlingsledare för lydnadsklass II fm + em. Totalt 33 hundar. Men det gick bra.


Efteråt tränade jag Razzel lite......


På söndagen gick jag en promenad runt Lida 8km innan jag skulle till Katrineholm och träna.


Skall bli ett äldreboende vid Hammarvallen.

 

Hammarvallen IP

 

Ekbacke vid Stenhammar. Här dansade Prins Wilhelm när det begav sig.

 

 

Stenhammars Slott

 

Järnvägsövergången vid Stenhammars Gård

 

Razzel i gröngräset.

 

Väntar på dig matte.

 

Kommer efter

 

Varmt!

 

 

Så fint med björkarna.

 

Kunde konstatera att jag hade alldeles för mycket kläder på mig.

 

Åkte sedan till Katrineholm där vi började med ett uppletande. Det gick inte superbra, men kanska nöjd ändå.

På platsliggningen med skott så satte jag fast Razzel i en kedja så han inte skull fara upp, men det var inga problem han låg så fint.

När det var dags att köra lite lydnad så sket det sig fullkomligt. End of the story!   

 

I måndags hade jag Razzel med på jobbet för Lars-Åke hade bouletävling i Hälleforsnäs.

Tog honom med till jobbet i tisdags också för jag åkte till Eskilstuna och skulle träna lite. Platsliggning gick bra men sedan kan man hålla sig för skratt.

Just nu är hundträning inte roligt alls.

 

Idag har jag varit tävlingssekreterare på bouletävling i Hälleforsnäs.

 

I morgon åker vi upp till Edsbyn och tittar på Hund-SM. Det ska i alla fall bli roligt.

 

Bilder och rapport kommer senare.

 

Tjingeling    

 

Mia

 

 

 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

27 augusti 2010 00:18

Vilka fina bilder på kissen. Det där kräftfatet ser verkligen super gott ut :)

Vad skönt att platsen funka :) Men mindre kul om lydnaden gick dåligt :( Förstår det måste vara jobbigt för dig. Hoppas i alla fall att du hittar någon bra lösning på era problem.

Ha det så kul i Edsbyn.

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

4 september 2010 00:00

Hallå Mia!!!!!

När kommer det någon uppdatering då????

http://heratorpetsvinja.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards