razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 4 september 2010

SM Helg

Av Mia - 4 september 2010 07:16

Det blir lite glest mellan varven. Inte mycket hundträning. Har ju jobbat några onsdagar nu också. Men lite har väl hänt. Förra onsdagen var det bouletävlingar i Hälleforsnäs. Där jag skötte sekretariatet. Kom hem straxt efter sex och kastade mig upp till klubben för att träna lite. Glömde tom bort att det var informationsmöte för valförättare på kvällen. Jo jag skall ju vara valförättare på valet 19/9, har varit det under ett antal val nu och saker och ting förändras ju inte så mycket, så jag missade väl inget. Väl på klubben bjöd Johan på uppflyttningstårta. Synd att fler inte var och tränade.  För tårtan var jättegod.  Av min träning blev det väl inte så mycket.

Torsdag morgon drog vi upp till Edsbyn och skulle titta på Hund-SM i bruks och IPO. Vi startade vid halv tio och var uppe runt tre. Så det flöt på ganska bra.

Det var lätt att hitta till den lilla campingen vid skidbacken. Ett 30-tal husvagnar stod där.

På fredag morgon eller förmiddag rättare sagt åkte jag och Carina ner till tävlingsplatsen Ön. Där tittade vi bla på IPO-lydnaden.

Blev väl inga bilder därifrån.


Dom tre sista hundarnas bedömning.

 

Efter det började skyddshundarnas lydnad. Kan konstatera att lydnaden är "bättre" numera än den var förr.

 

Lena och Atle på fria följet.

 

Inkallning vid framåtsändandet.

 

Lena och Atle knep så småningom hem guldmedaljen.

 

Grattis !!!

 

Sedan åkte Carina och jag iväg och rastade hundarna. Hon hade hittat en grusväg som var "oändlig" så dit åkte vi och släppte ut odjuren.

 

 

Razzel och Röja far ut bilen.

 

Här har Tyko också kommit ut.

 

Jag hade tagit med min flygbur upp så den ställde vi i Carinas bil så vi kunde ha alla tre hundarna med oss. Då fick Lars-Åke ha vår bil om han ville "röra" på sig.

 

Han vill bara bitas den lille.

 

Tur Razzel är så snäll med valpar.

 

Röja vill också vara med.

 

Röja har hittat pinne och Tyko efter men Razzel vill bara nosa.

 

Vart tar han vägen?

 

Efter promenaden åkte vi tillbaka till campingen och förberedde grillningen.

 

 

Misse Maja var ju med också.

 

På söndagen var det lydnad för övriga klasser, IPO-skyddet och så avslutningsvis svensk skyddet.


Vi åkte inte ner förrän till klockan halv nio ungefär.

 

Kerstin med Gouda i famnen. Snacka om att njuta.

 

Pratar ni om mig?

 

 

Tina Gerdin och Iaxedex Tikko.

 

Tina var reserv på söket och slutade på en 5:e plats.

 

Fria följet.

 

Bra kontakt.

 

Läggandet på inkallningen.

 

Skälla kan jag också.

 

Mettallapporten.

 

Träffade för första gången Lotta Walo som tävlar IPO och har en Waagendorfs hund. Hon håller en del kurser i IPO bla. Och så pratade vi om Razzel. Just nu har hon en kullsyster till Razzel som hon skall köra upp i skyddet. Så jag skall åka iväg till henne en helg och se om vi kan komma underfund med mitt "odjur".

 

Lotta Walo och Waagendorfs Mixtra i väntan på skyddsarbetet.

 

Mixtra i rondering första skjulet.

 

På väg till nästa.

 

3:e skjulet.

 

Mixtra i ett angrepp

 

Mixtra bevakar

 

På väg från bevakningen. "Galen" eller   

 

Vill mer!

 

Maria funder på SM 2014?

 

Tyko poserar.

 

Jobbigt att titta på hundar?!

 

Den måste vi undersöka sa Tyko.

 

Vid ett började det som brukar vara höjdpunkten på SM och det alla samlas kring. Svensk skyddet.

 

"Fasttagande" i munkorg....

 

"Fasttagande" i ärmen...

 

Oj !! Så det kan gå...

 

Det gäller att träffa rätt.

 

Domarna funderar nog på vilka betyg dom skall sätta.

 

Hej å hå!

 

Överfallet

 

Okey kommer husse!

 

Fastagande i munkorgen.

 

I bevakning.

 

Jag har ju varit och tittat på ett antal SM vid det här laget. Och tycker att just skyddsarbetet i år kändes lite "lamt". Inget tryck i hundarna längre. Men vad vet jag som inte kör skydd själv.    

 

Tyvärr blev det inte fler bilder från SMe:et, Batteriet tog slut och jag hade glömt laddaren hemma ...  

 

Själva arrangemanget tyckte jag fungerade bra, nära till alla planer. Det är väl dom tävlande själva som kan konstatera om själva tävlingarna fungerade som det skulle eller inte.

Vad jag hörde var det i alla fall suverän resultatredovisning på nätet.

 

Efter skyddet åkte vi tillbaka till campingen och alla beställde pizza som vi hämtade och åt i en samlingslokal.

 

På söndagmorgon bar det hemåt. Nu är det bara att vänta ett år till nästa SM som går i High Chaparall.

 

Tjingeling   

 

Mia

 

 

 

 

 


 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

4 september 2010 10:24

Låter kul att få åka på SM och se massa duktiga vovvar :) Mycke härliga bilder blev det ju där i från :) Synd bara batteriet tog slut :(

Hoppas du kan få lite hjälp med Razzel nu då av hon som har hans syster.

Ha en bra helg, Kram.

http://heratorpetsvinja.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Ovido - Quiz & Flashcards