razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 4 september 2010

Valpbesök!

Av Mia - 4 september 2010 16:54

Fick frågan om jag ville vara "nanny" åt en liten rottiskille över helgen. Och hur kan man säga nej till det!  Det går ju inte  

Så igår kväll kom Sara över med lille Putte 10 veckor. Razzel är ju jättesnäll med valpar så det går jättebra. Kan ju vara bra att veta om det skulle komma någon ny menar jag...   


Putte hälsar på Lars-Åke, Razzel undrar vad det är för något.

 

Han är ju riktigt söt tror jag Lars-Åke tänker

 

Puss på dig!

 

Riktigt skönt här.

 

Razzel fick vara med på ett hörn också

 

Jag vill leka med dig.

 

Kom igen då!

 

Nu är det jag som bestämmer.

 

Puss på dig.

 

Måste vila lite.

 

Vilken stor leksak

 

Razzel vill vara med och leka

 

Håller fast!

 

Nu tar jag den sa Razzel

 

Är det en groda eller rottisvalp?

 

Jag ger mig!

 

Nä nu är jag trött.

 

Vi gick och la oss vid elvatiden igår och Putte pep lite i buren först men sedan somnade både han och vi och vi hörde inte ett ljud förrän telefonen ringde klockan fem. Det var ett återbud till ett lag i DM. Lars-Åke skulle åka till Uppsala och spela idag. Men vi gick och la oss 45 minuter till tills klockan ringde.  Jag sa till Lars-Åke att jag ligger ett tag till, men då började Putte röra på sig. Så det var bara att gå upp och klä sig. Tog ut honom och han både kissade och bajsade. Jätteduktig var han.   

 

Idag har jag passat på att damma och tvätta några maskiner. Har också varit ute några vändor med hundarna. Det blir ju bara kortisar.

Carina kom och hälsade på en liten stund när hon kom från Katrineholm. Så Razzel, Röja och Tyko fick härja runt på tomten lite.

Tog ut Putte också, men han fick bara vara i koppel.

 

Oj vad många dom är.

 

Jag vill leka lite också.

 

Rör inte min kompis!

 

Finns det något gott här?

 

Det är jobbigt det här.

 

Luktar gott!

 

Nöden har ingen lag!

 

När Carina åkte tog jag Razzel och Putte till vägen och gärdet så Razzel fick rasta sig.

 

Måste hitta rätta stället.

 

Vart tog du vägen?

 

Sedan gick vi in och jag fortsatte med min tvätt.

 

Man blir så trött av att vara ute och kolla på allt.

 

Sover sött!

 

Vispgrädde tycker Razzel är mums

 

Undrar vad det luktar här? Mycket kan jag tänka mig. 

  

Vi busar lite till.

 

Nyfiken är jag också.

 

Har varsin kattleksak.

 

Gillar dig i alla fall. Så skön huvudkudde.

 

Tänk nu har jag fått till två inlägg idag.   

Men så kan det vara när det händer lite.

 

Få se vad jag kan få till i morgon. Putte skall ju vara kvar tills i morgon. Då skall vi upp till klubben en sväng och ut och lägga spår.

 

Tjingeling   


Mia

 
 
Sara

Sara

4 september 2010 19:10

åååå va mysigt han har det min lilla Putte :) Tycker nog att Lars-Åke verkar ganska glad ändå åt lillemannen :) Han ser ut att ha det riktigt bra där han är!! Pussa han från oss alla här hemma..

http://www.jaxonoffe.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

5 september 2010 00:08

Men vilken lite sötnos du har fått låna hem då :) Och en massa fina bilder har du ju också tagit. Jätte kul :)

Var är det som du jobbar då om jag skulle ha vägarna förbi.

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Ingrid

Ingrid

7 september 2010 10:24

Lite försmak tills det är dags på riktigt igen. Men det där med tidiga morgnar låter lite avskräckande när man vant sig med att hundarna sover så länge vi sover...;-)

http://www.kennelenduro.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Ovido - Quiz & Flashcards