razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 7 september 2010

Sista dagen med valpen

Av Mia - 7 september 2010 21:37

Ja i söndags var det sista dagen som "Putte" var hemma hos oss. Han var så trött i lördags kväll. Sov i mitt knä ett par timmar. Sedan ut och kissa innan det var dags för buren och natta. Han sov till sex på morgonen. Helt otroligt. Vi gick ut och promenerade lite på grusvägen, det var ju så fint väder.


En liten leksak till Putte.

 

Nästa lika stor som jag själv.

 

Man blir ju så trött.

 

På promenad vid Yxtaholm.

 

Oj vad är det här?

 

Ett dike!

 

Oj jag försvann ju!

 

Gräs är gott!

 

Spring, spring. 

 

Där är ju Razzel också.

 

Undra vad den här vägen går?

 

Ut på vägen igen!

 

Visst är dom fina?!

 

Vill också ha pinne!

 

Jag hinner inte med!

 

Om jag ligger ner så blir det bra?

 

Rör inte min pinne!

 

När vi kom in så skulle jag fortsätta att städa lite. Men Putte ville upp i knät och somnade direkt. Så jag la mig på soffan ett tag med honom på min mage han snusade som bara den.   

Jag skulle träffa Anna för att ut och spåra men hon hade känningar av sin blindtarmsoperation så av det blev det inget. Så jag åkte upp till klubben och skulle träna, men det fanns inte en människa där. Så jag ringde Anna och undrade om hon inte kunde komma upp och skjuta lite.

Och snäll som hon är så gjorde hon det. Kan i alla fall konstatera att Razzel inte har några problem med öronen vad gäller skotten. Han låg så fint. Utan det är förmodligen hela situatuonen på främmande plats som gör att han går upp i stress.

Efter skotten kom jag på att "Oj jag har ju en valp i bilen". Men när jag kollade honom så låg han så fint och kollade läget.


Hade känningar av min skuldra fortfarande så det blev inget spår för min del heller. Utan jag skjutsade hem "Putte" till sig.

Fick en fin keps av Anna innan vi åkte hem.




Tack Anna!


Efter jag lämnat "Putte" så åkte jag upp och handlade lite. Sedan hem och dammsuga och torka lite golv.

Lars-Åke kom hem sent denna dag också även om dom inte spelade så bra så fick dom vänta på klubbkompisarna som det gick bättre för. Så är det när man samåker.   


Igår så kom Lars-Åke till Eskilstuna och vi åkte upp till sonen Tobias och firade hans födelsedag lite grand. Vi hade med tårta. När vi åkte hem upptäckte jag att jag skulle hinna åka och träna. Så jag behövde inte ha så dåligt samvete för den där tårtbiten.   

Det är så jäkla mycket nu på jobbet, och man skall väl inte klaga det är ju jättebra. Har suttit själv ett par dagar nu när Gunilla varit på Mälarbåten. Åkte in tidigt i morse för jag tänkte jobba lite extra. Kommer till Eskilstuna och så ringer sonen att han missat bussen till Västerås. Gick visst tidigare än han trodde. Han var tvungen att vara på MDH i Västerås halv nio för en ny kurs som började. Så snäll som man är så skjutsade jag honom till Västerås. Inte blev det något extra jobb här inte. Satt visserligen lite extra på kvällen innan jag åkte hem och upp till klubben för tävlingsmöte till söktävlingen 26/9.

Ingen av oss, Tobias eller jag tänkte till i morse, då hade han ju kunnat tagit bilen och jag stannat i Eskilstuna så hade jag kunnat jobba    men så det när man inte tänker till.


Hoppas jag kan komma iväg i morgon i alla fall så jag hinner upp och träna.


Höll ju på att glömma. Maja jagade möss inne igår morse. Eller en lite mus var det. Hon hade nog fått fatt på den om inte vi lagt oss i.   


Maja på musjakt.

 

Tjingeling   


Mia


 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

7 september 2010 22:43

Vilken härlig helg med en massa valp mys :) Och vilka massa fina kort du fick, det gillar jag :)

Men man hinner ju tyvärr inte med så mycke när man har "små folk" i huset. Skönt ändå att den lille sov ända till 6 på morgonen, hade ju kunnat varit värre.

Hoppas du hinner med lite träning i morgon nu då när du haft så körigt.

Ha det så bra :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Ovido - Quiz & Flashcards