razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 23 september 2010

Inte så mycket att berätta

Av Mia - 23 september 2010 21:25

Nu när man inte tränar så har man ju kommit av sig att blogga lite. För att inte tala om att man glömmer kameran hela tiden.

Vad har då hänt i veckan? Ja eftersom Gunilla fortfarande har varit sjukskriven så jobbade jag alla dagar förra veckan. På lördagen dömde jag högre klass spår i Katrineholm. 12 stycken starter och 9 stycken som kom till lydnaden. Tråkigt när man har alla pinnar och sedan inget slut, eller när tiden gått ut. Men tyvärr så är ju reglerna. Det var i alla fall ett dj-a pissväder. Det var uppehåll när vi var i skogen men när vi kom tillbaka till klubben och lydnaden skulle börja så öppnade sig himlen.  Men jag ska inte klaga jag var torr och fin. Annat var det med tävlingsledaren som inte hade regnkäder. Synd också om domarsekreterare som skall försöka skriva och samtidigt hålla i paraply. Och så blir det fuktigt i alla fall.

Det var i alla fall många bra ekipage och sex uppflyttningar blev det. En tävlande tyckte jag var hård på betyget. Hade fått 8,5 för ett avslut vid apportering. Men det måste ha fallit bort en kommentar för det brukar jag inte ge. Men hon var lycklig ändå eftersom hon blev upplyttad.

På söndagen var det ju val och jag var valförättare. Började klockan åtta på morgonen ett två timmars pass, sedan ledig två timmar för att komma tillbaka och jobba fyra timmar. Sedan två timmar rast och så tillbaka klockan sex för att vara kvar till slutet. Som valförättar får man göra lite av varje. Dela ut valkuvert, se till att det inte ligger skräp och röstsedlar bakom skärmarna. Att alla valsedlar sitter rätt där som ska sitta. Och så får man även pricka i röstlängden när dom kommer fram med sina kuvert. Det är det roligaste. När vallokalen stänger 20.00 läggs poströsterna ner i respektive fack. Gult, vitt och blått. Röstlängden räknas. Sedan börjar man med dom gula rösterna till riksdagen. Kuverten ska räknas och överensstämma med röstlängden. Sedan öppnas kurvet och röstsedlar plockas ut. Ogiltiga röster läggs åt sidan. Det kan vara sådana som är kluddrat på, vikta, överstykna namn eller om det råkar ligga två valsedlar i ett kuvert. Därefter räknas valsedlarna, som också skall stämma med kuvert och röstlängd. Är det nu något antal som inte stämmer får man räkna om en ibland två gånger. Och så gör man samma sak med vita och blå valsedlar. Det tog en jädrans tid denna gång. Det var så många som röstat. Nästan 82%, drygt 1100 röster i respektive val.

Därefter skall allt paketeras efter alla konstens regler och så skall det köras till stadshuset, där det kontrolleras att allt är rätt ifyllt. Det var ju lite kö när vi kom dit så jag var inte hemma förrän halv två.

Var ganska seg och trött på måndagen.   

I tisdags kom så Gunilla tillbaka vilket var skönt. Men hon var fortfarande väldigt trött. Men nu kunde jag vara ledig på onsdagen igen.

Jippie äntligen kom jag iväg till tandläkaren och kunde laga tanden som gått sönder. Det var en gammal fyllning som lossnat.

Efter det åkte jag hem och pysslade lite innan jag åkte iväg med Carina och hennes gäng och var med och tränade lite sök.

Det var ju i vintras som jag höll på lite med detta och nu när jag inte kommer träna lydnad med Razzel så får det bli spår och sökträning i stället. Var faktiskt ganska nöjd med honom. Vi körde pup-upper eftersom jag inte visste hur mycket han skulle komma ihåg. Få se om jag kan hänga på någon annan gång.

Och kameran hade jag med men inte blev det några bilder för det.

Jo ett par stycken.


Bonnie hade plockat svamp innan.

 

Kerstin med kaffe och cigg.

 

Ja eftersom jag nu varit dålig med kamera ett tag så får jag plocka in lite gamla bilder på min "lilla" drummel   

 

Lite posering!

 

Mer Razzel.

 

Är du klar snart?

 

Han är i alla fall vacker.

 

Och lite mallig.

 

Har ju kunnat gå fint.

 

Lite för hög svansföring dock.

 

Hoppa kan jag också även om tekniken kanske inte är den bästa.

 

Det var allt för denna gång. På lördag blir det valpbesök igen och på söndag biträdande tävlingsledare på söktävling hemma.

Kommer väl lite uppdatering efter det.

 

Tjingeling   

 

Mia





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Ovido - Quiz & Flashcards