razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 25 september 2010

Valpbesök

Av Mia - 25 september 2010 18:53

Så kom då "Nitte" och hälsade på. Kullbror till "Putte". Men han stannade bara några timmar medans hans matte var och tittade på "snygga" rottisar i Eskilstuna.

Passade på att börja morgonen med att frosta av den ena frysen. Välbehövligt.


Maja fick vara med på bild när husse fotar,

 

´

Och var har jag hamnat?

 

Eftersom jag skulle frosta av frysen så fick lille Nitte sitta i köket så länge.

 

Måste ju diska ur lådorna också.

 

Nitte kollar in fotografen.

 

Sedan tyckte jag det var dags att se om han ville kissa och bajsa lite.

 

Uj du var en stor en!

 

Undrar vad det är som luktar så gott?

 

Hjälp här kommer han!

 

En pinne fanns det här också.

 

"Du kan inte ta mitt ben"

 

Kom igen då, busa!

 

Hej vad det går.

 

Razzel tycker om att busa i alla fall.

 

Full fart.

 

Så tar vi ett varv runt altan.

 

Vill du inte springa?

 

Fina Razzel tar det lugnt.

 

Razzel visar hur man ska göra.

 

Puss på dig. Jag ska inte ta ditt ben!

 

Snälla Razzel.

 

Och till slut blev det en pink och bajshög. Men jag fick gå ut en gång till med honom   

 

Sedan fortsatte jag fixa med frysen.

 

Det är jobbigt att vara på "kollo"

 

Efter det åkte hundarna och jag upp till klubben och jag gjorde markeringar på lydnadsplan för söktävlingen i morgon. Carina kom upp så Razzel fick verkligen springa av sig med Röja och Tyko.

Åkte ut och kollade uppletanderutan också.  Då ringde Sara och sa att dom var nästa i Flen så vi åkte tillbaka till klubben och "Nitte" fick komma till sin matte igen.

 

Nu har jag slumrat till en stund i fotöljen. Förstår inte att man kan vara så trött.

 

Blir inte sent ivkäll eftersom man ska upp fem i morgon.

 

Tjongeling   

 

Mia

 

 

 
 
Sara

Sara

25 september 2010 20:03

TACK snälla Mia för att du är "nanny" åt de små lite :) Det är GULD värt att de får komma hemifrån lite då och då :) Tjoa gärna om du har lust att låna någon mer gång ;)

http://www.jaxnoffe.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Ovido - Quiz & Flashcards