razzeltrazzel

Alla inlägg den 1 mars 2010

Av Mia - 1 mars 2010 10:46

Måste bara berätta lite grand om Maja och Razzel. Har ju haft Maja - katten alltså   sedan i november. Tror jag.  Och det har ju inte gått att ha Razzel och henne tillsammans. Razzel på nedervåningen och Maja på övervåningen. Den sista tiden har dom i alla fal sovit båda två på övervåningen utan problem. Vi har även tagit ner Maja till oss när vi har suttit och tittat på TV och det har gått bra. Men så igår satt hon hos Lars-Åke och rätt var det var hoppade hon ner och la sig i soffan. Och Razzel låg på golvet. Sedan hoppade Razzel upp i soffan som han brukar men ser inte katten, förrän efter ett litet tag.   Men det gick bra det också.


Gosar med husse.

 

Jag ser nog Razzel.

 

Vågar jag mig ner tro?

 

Se så fint jag sitter här.

 

Men nu då...

 

Ja det gick ju bra det här.

 

Hu vad jobbigt det var.

 

Razzel ligger vid mina fötter och märker inget.

 

Nu ska jag nog sova lite.

 

Ho, ho EN katt!

 

Men han låg kvar så fint om än lite stelt.    Till slut bestämde sig Maja för att gå upp till sig. Och inget race blev det då heller.

Nu kan vi kanske andas ut.

Jo i morse kom Maja ner, hon trodde nog Razzel var ute och rastades. Men så möttes dom på hallgolvet. Hon låg ner och han nosade på henne. Sedan skuttade hon upp på övervåningen igen.

Det gick bra denna gång också. 

Tjingeling till nästa gång   

Mia

Ovido - Quiz & Flashcards