razzeltrazzel

Alla inlägg den 20 januari 2011

Av Mia - 20 januari 2011 20:33

Ja, jag har ju varit jättedålig på att uppdatera bloggen på sista tiden.   

Men det har ju varit så tråkigt med halt väglag, snö, snö. Och ingen hundträning.


Men nu ljusnar det   Har ju tittat efter valp en tid och hittade en kennel som jag fastande för. Var och hälsade på för ett par veckor sedan. Har nu bestämt mig för att jag ska ha en tik. Jag vet ju inte hur Razzel kommer att bete sig mot en hane när han blir äldre. Så en tik skulle det bli. Valparna skulle födas runt den 23/1.

Men i morse ringde Pernilla och berättade att Ettra hade valpat och det blev 6 hanar och 1 tik.   Då blev det ingen till mig, för en annan hade första tjing. Hon tyckte jag skulle fundera på en hane och skulle något mer hända så skulle hon ringa. När klockan var straxt efter ett ringde jag och pratade med en kompis och berättade att det inte blev någon valp. Så hon började leta efter andra kennlar. Men så ringer telefonen när jag prater med henne och det är Pernilla igen. Det hade kommit ut en hane och en tik till   Å vad glad jag blev   


Så nu blir det en liten Greta från Aspirant's Kennel. Jag lånar bilder från deras hemsida och lägger ut här.


Ettra och valpar

Alldeles nyfödda

 

Ettra och valpar

En liten pojke får en kram

 

Ettra och valpar

Så gosigt!

 

Så ny får man vänta med spänning i åtta veckor innan det blir att hämta hem en liten tjej.

 

Fotograferade Razzel och Maja när dom lekte med varandra.

 

Jag ÄR snäll matte!

 

Bus på dig!

 

Ligger skönt under elementet.

 

Nu börjar det i alla fall bli bättre att gå ute och vi har verkligen tagit oss i kragen och gått upp på morgonen så vi kommer ut på promenad.

Igår gick jag med två kompisar runt Lida och det är nästan en mil.

Hade ingen kamera    med för jag visste inte hur halt det skulle vara.

 

Tjingeling   

 

Mia

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards