razzeltrazzel

Alla inlägg den 5 februari 2011

Av Mia - 5 februari 2011 18:40

Idag var jag på klubben och skulle träna lite. Vi var ett gäng som åkte iväg en kort bit och körde lite sök. Det var mest hittaövningar. Razzel fick pop-up och han har inga problem med att springa ut och hämta rullen. Men när han skall påvisa är det inte riktigt lika "roligt". Så vi körde lite mer dragning att figurant fick ropa och springa ut i rutan när jag sa "visa". Fungerade så där. Så nästa gång tror jag att kongarna kommer fram igen. Vi får se. Annars tyckte nog dom flesta hundar att det var jobbigt i snön. Men gott att äta   Matte tyckte i alla fal att det var skitjobbigt att springa i snön.

Hade med mig kameran men inga bilder från söket då jag var figurant hela tiden.

Efter det åkte vi tillbaka till klubben och grillade.


Åse äter korv och Carina hade redan grillat

 

Anna tappar senapen

 

Jättefin glöd hade vi

 

Åse i djup koncentration med senapen.

 

Carina vill inte vara med på bild

 

Fast lite roligt var det

 

Efter grillningen fick Razzel och Röja springa och leka lite. Dom älskar verkligen varandra.

 

Full rulle

 

Nu tar jag dig snart

 

Kom igen då!

 

Den svansen ni!

 

Ser ni blicken?!

 

Skutt på dig!

 

Nu springer vi!!

 

Han tar verkigen i! Härlig bild!

 

Där fick jag dig!

 

Så var det dags för hemfärd. Och till tvättmaskinen.

Snart blir det räkmacka och Melodifestivalen.

I morgon är det årsmöte i Bouleföreningen. Så då vet man vad man gör då. Skall sitta sekreterare.

 

Tjingeling   

 

Mia

 

 

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards