razzeltrazzel

Alla inlägg den 15 november 2009

Av Mia - 15 november 2009 18:28

Ja det var ett tag sedan jag skrev. Har ju sagt det förrut och säger det igen. Händer inte så mycket i veckorna och så en dator som stänger av sig stup i kvarten. Måste se om jag kan hitta någon som kan "blåsa" ren den, eller vad det kan heta. I onsdags var jag i alla fall uppe och tränade. Hade tyvärr ingen kamera med. Nu tänkte jag efter söndagens fiasko att jag skulle ta i med "hårdhandskarna" och visa vem som bestämmer. Sagt och gjort, det blev lite mer koppelryck och bestämd i rösten. Och faktiskt så skärmpte han sig och kom i skaplig balans. Svansen sjönk till en mer normal nivå. Vi körde nästan bara linförighet. Snabba svängar och helomvändningar, dubbel vänster mot hunden. Lite fritt följ blev det också och så en inkallning med ställande. Just nu är det det momentet som förgyller vardagen.

Vi har ju numera bara en bil så jag var tvungen att avbryta efter fikat och åka och hämta Lars-Åke i Sparreholm. Onsdagar är ju hans tur att ha hand om uthyrningen. Men idag så var bara halva dagen uthyrd. Vi åkte hem och jag lagade lite mat innan det var dags att åka till klubben igen för styrelsemöte. Var väl hemma vid halv tio. Torsdag och fredag jobbade jag som vanligt. Och på fredag kväll åkte vi till boulehallen i Sparreholm. Flen hade bjudit in Eskilstuna Bordeaux på lite samkväm med boulespel i vår nya hall. Dom hade aldrig varit där. Det var väldigt trevligt måste jag säga. Trots att jag körde bil, skulle ju upp tidigt på lördagen.


   

Det är boule inte cowboyfest.   Glad

 

  

Djup koncentration.

 

  

God smörgåstårta från Tinas Catering.

 

  

Här äts det för fullt.

 

  

Så ska ordförande - Lars-Åke - dra en historia.

 

Jag körde som sagt så jag åke hem lite tidigare. Hade lite svårt att somna i alla fall när jag kom hem.

Så på lördagen var det dags för domarkonferens. Klockan ringde vid sex. Dö tråkigt väder! Småregnade. Så jag gick ut och rastade Razzel och sedan fixade jag frukost. Vid åtta tiden kom Robban och hämtade mig, hade tigt till mig skjuts. Så slapp Lars-Åke skjutsa.

Vi började med fika vid halv nio och sedan satte vi igång vid nio tiden.

 

  

Fikat innan det börjar.

 

  

En del proppar in ska jag säga.

 

  

Sekretarera och ordförande. Disketerar dagen kanske?

 

Ingrid gick igenom vad vi skulle göra under dagen.

 

  

Ingrids genomgång av dagen.

 

Klockan tio var det dags att gå ut på Heden där tre av sex hundar befann sig som hade lovat ställa upp för att vi skulle kunna göra bedömningar och diskutera betygen. Tre av sex kom, lite dåligt när man lovat. Rynkar på näsan Dessutom var det någon som inte ens kunde ringa återbud. Tungan ute Dom som var där gjorde i alla fall ett kanonjobb. Och nog fanns det betyg att diskuter. Ibland skiljde det flera enheter. Kan väl erkänna att jag nog var lite väl låg på något moment. Men kan trösta dom som var där med att när det verkligen gäller så koncentrerar man sig lite extra. Glad Fotograferade dock lite grand men det var ju duggregn hela tiden.

 

  

Dan och Linn på framförgåendet.

 

  

Ingrid i genomgång av betygen.

 

Efter dömmeriet blev det lunch. En jättegod kyckling gryta med pasta eller ris serverades. Från Tinas Catering. Hon har väldigt god mat och det är smak på det.

Efter lunchen gick vi igenom inskickade frågor. Väldiga diskussioner blev det över en del.

 

  

Är det frågorna eller vilka domaruppdrag man skall ta som diskuteras?

 

Vi var faktiskt klara vid tvåtiden. Det gick fort denna gång. Fick skjuts av Robban hem också.

När jag kom hem skulle jag försöka skriva i bloggen och även skicka underlag till Jycke Snack (klubbens tidning) men höll på att bli galen. Datorn stängde av sig stup i kvarten. Men till slut lyckades jag i alla fall få iväg ett mail.

Idag, söndag har vi varit i bouelhallen och spelat KM i MxD (mix dubbel=1 dam och 1 herre). Det gick uruselt för Lars-Åke och mig, vi kom på sjunde plats av åtta lag.

När vi kom hem så gick jag och lade ett spår till Razzel på gärdet ovanför. Medans jag väntade på att liggetiden skulle gå så kom en köpare på min hundbur. Hade lagt ut den på Blocket i torsdags och idag sålde jag den. Skitbra! Glad

Så när vi gick spåret var det mörkt. Jag satte på mig pannlampa och Razzel reflexhalsband. Han spårade kanon! Ja han spårar alltid bra. Men idag var det ju gärde och det var länge sedan. Så var det ju också mörkt (ja det stör ju inte hunden) men jag såg verkligen att han gick nästan i spårkärnan. Och alla pinnar hade vi med oss hem. Skrattande Hemma igen blev det söndagsstek med sås, potatis och gele. Mums, det var länge sedan.

Nu skall jag nog slappa vid TV:n igen.

 

Hörs snart igen!

 

Mia

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards