razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 6 december 2009

Stjärnorna på Slottet ... nä Travet var det

Av Mia - 6 december 2009 18:04

En vecka sedan sist. Ja det har inte hänt så mycket. I onsdags var det ju en helt underbar morgon när vi tog vår promenad. Frostigt och lite kallt. Tror ni jag kom ihåg att ta med kameran? Inte då, det är så typiskt. Men vacker var det. Åkte som vanligt upp till klubben för att träna med onsdagsgänget. Körde samma upplägg idag. Bara gå och bli kommenderad. Till slut så sjönk svansen till en behaglig nivå. Något som jag också måste träna på är hur jag själv går. Försöka gå mer avslappnat, tänka på hur jag gör med högerarmen vid starter. Börjar jag svänga för tidigt med den triggar det igång honom. Ja alltid är det något. Det var i alla fall en underbar dag med sol.   Vi körde avslutningsvis ett uppletande. Efter träningen åkte jag hem med Razzel och duschade. Sedan bar det av till veterinären för att ge Maja en första spruta.  Kattpest och kattsnuva. Sedan var det dags för mig att åka och klippa mig. Efter klippningen åkte jag hem och lämnade av Maja och sedan åkte jag och hämtade Lars-Åke från boulehallen. Jag hade ju beställt en hundbur till nya bilen eftersom den gamla var för hög. Den skulle ha kommit förra veckan men dök inte upp. Så i tisdags ringde jag och fick ett inlämningsnummer och kollade på nätet (det är nätet bra till) då var den i Karlstad !!! Var nu i Nyköping, men skulle komma till Flen som i onsdags. Så när jag hämtat Lars-Åke åkte vi ner till bussgods och frågade efter den. Nä inte hade den kommit. Så killen ringde och kollade. Jo den hade gått från Nyköpig till Flen och skulle ligga i en ledbuss. Så han ringde till busschauffören som gick och kollade. Nä det fanns inget där. Ett nytt samtal till Nyköping. "Nä men vänta den ligger kvar här, fick inte plats i bussen" Grrr  tror ni jag var glad? Det var bara att åka hem igen. På tordag kväll var jag med jobbet på julbord på Sundbyholms Travbana och tittade på Stjärnorna på travet. Anne Lie Rydé, Towa Carson, Mathias Holmgren, Carola Becker, Chiara från Malta. Confrancier var Christer Björkman. Och spleade gjorde ett Eskilstuna band som heter Big-Eyed Mike. Det var jättbra och trevlig. Vi satt precis framför scenen. Hade ju ingen kamera med här heller. Men Marjo tog en del bilder med sin mobil, så det är dom ni får se nu.


Backstage med Towa Carson och Mathias Holmgren. I glitterjacka Stefan Eriksson marknadsansvarig på travet.

 

Carola Becker

 

Mathias Holmgren

 

Anne Lie Rydé

 

Christer Björkman

 

Chiara

 

Anne Lie Rydé igen i en annan kreation.

 

Avslutning med alla på scen.

 

Köpte dessutom en signerad cd av Mathias Holmgren, hans senaste. Mycket bra.

Efteråt skjutsade Gunilla hem mig. På fredag morgon var man lite seg. Gick bara ut och kissade och bajsade Razzel. Hade foppatofflor på mig och drattade väl på arselet så det sjöng om det.   Slog i skinkan, armen och ankeln.

Klantigt!

I går lördag hade vi främmande. Min fd svägerska och hennes nya karl och så Moa. Vi skall försöka hålla kontakten trots att min bror dog i somras. Vi åt gott och drack vin karlarna drack öl. Det var jättetrevligt. Så i förmiddags tog vi en kort promenad till Slottet och runt stallet. Gästerna hade inte riktigt skor för en längre promenad. Sedan på eftermiddagen var det dags för ridhusträning igen. Anna och jag träffades först i Öja-skogen och körde lite uppletande. Sedan åkte vi till ridhuset. Samma träning igen att bara gå. Så det finns inte så mycket mer att förtälja om den träningen. Och kameran hade jag förståss inte med.

Skall försöka bättra mig.  

 

Ha det gott till nästa gång

Mia

 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

7 december 2009 00:10

Vad roligt att träningen fortfarande går bra. Du ska se att när ni tränat hela vintern kommer tävlingarna gå galant sen :) Men att glömma kameran låter inte bra, det får du skärpa dig med Mia. Inga uppdateringar i veckan och sen glömma kameran till helgen...Aja baja :p

Ha det så bra!!!
Kram Ann-Margret & Vinja

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Anna Hellberg

Anna Hellberg

7 december 2009 11:14

Jag var iofs glad över att kameran inte var med igår ;) inte lätt med överladdad hund.....

http://www.keeponix.se

 
Mia o Razzel

Mia o Razzel

7 december 2009 17:30

Men Anna!
Jag har ingen videokamera asg ...!!

http://www.razzeltrazzel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Ovido - Quiz & Flashcards