razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 20 maj 2010

Vilket väder!!

Av Mia - 20 maj 2010 20:53

Igår var jag som vanligt ledig. Först åkte jag iväg med djuren till veterinären för att spruta dom. Maja    skulle ha sin tredje spruta vid ett års ålder och Razzel    sin årliga spruta. Men det gick bra. Var lite sen till klubben (typ 10 minuter) så jag missade platsliggningen. Igår snackades det tydligen inte så mycket så dom kunde inte vänta på mig.   När det var min tur så körde jag som vanligt linförighet och han bet naturligtvis i kopplet. Så jag testade att ha kopplet i vänster hand. Står ju faktiskt inte i reglerna att man måste ha kopplet i höger hand utan bara löst hängande så hunden har möjlighet att göra fel. Det gick i alla fall bättre. Sedan körde vi en inkallning med ställande. Skitbra!!

Läggandet under gång gick inte så bra första gången, så vi testade igen med en liten överraskning framför honom   Så andra gången gick det bättre. Sedan körde vi rutan. Bra! Apportering med alla tre sorterna. Och så hoppet. Men nu blir han tveksam igen. Kan ju vara för att han fastnade en vända i lördags. Hm. Men vi körde några hopp i alla fall och han hoppar men sätter sig segt på andra sidan. Får tragla med det ett tag. Lollo var där och tittade också. Hon föreslog att jag skulle börja med momenten i fel ordning. Alltså inte med linförighet först. Han blir ju triggad varje gång "tävlingsledaren" säger något. Får testa nästa gång.

Vädret var kvavt och det mullrade i kanten, det gick runt hela tiden. Så när vi fikade så mullrade det ganska bra. Jag bara la in lite hundar i datorn innan jag åkte iväg och handlade lite och sedan hem. Vid två så brakade helvetet löst. Jädrans vad det small och blixtrade. Vi hade som tur var dragit ur datorer, tv och stereo, så vi klarade oss utan missöden. Men det sprakade i kontakterna, lite otäckt. Och sedan vräkte regnet ner.   

Men som tur var slutatde det vi fyra igen och blev så varmt i stället. Skönt! För jag åkte upp en sväng till klubben igen och körde platsliggning med skott. Gick bra! Hann inte med så mycket mer eftersom jag skulle lyssna på Curt Blixt. Alltid lika trevligt.


Så bar det hemmåt och till sängen.


Nu är det väl snart dags för sängen igen. Blir kanske lite hockey först på TV


Tjingeling     


Mia

 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

20 maj 2010 22:57

Passa väl bra att du skulle just lyssna på en föreläsning med Curt Blixt när det var hans väder ute. Ha ha;) Visst var jag kul nu :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Ovido - Quiz & Flashcards