razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 9 december 2009

Ledig dag

Av Mia - 9 december 2009 17:48

Nu är det bara 3 dagar sedan jag skrev. Bättrat mig!    Men det har ju varit måndag och tisdag emellan. Mörkt när man åker mörkt när man kommer hem, så vad ska man göra då. Tog några bilder i måndags kväll i alla fall. Dom blev väl så där.


Naturligtvis får Razzel posera

  

 

Kommer när du ropar matte!

 

Och så på tomten, med badbaljan i bakgrunden.

 

Snart ger jag upp.

 

Idag var det i alla fall träning som vanligt. Körde Lars-Åke till Sparreholm först och sedan upp på kubben. På väg till klubben passade jag på att ta lite bilder från bilen.    Ja jag tittade naturligtvis inte i ögat på kameran. Tog bara rätt ut. Vad gör man inte för att få bilder till bloggen.

 

Timmerbil framför som skitar ner.


En grön bil och möte längre fram.

 

 

Genom sidorutan. Har i alla fall ingen bakom mig....

 

När jag kom upp till klubben så ställde jag ut lite koner på plan och tog sedan en promenad runt klubben, så han fick rasta sig och springa lite. Tog med mig kameran runt.

 

Kommer matte!!

 

Så här mycket ris har dom lagt ut efter vår rastningsrunda. Man måste gå flera METER runt.

 

Nu skall matte ha mig att klättra... nä usch!

 

Men dom här är lite större.

 

Så där nu ser du snyggingen!

 

Det finns dom som plockar bort efter sig också.

 

 Om själva träningen är det inte så mycket att säga. Jag kör på som förrut och bara går. "Lyder" inte tävlingsledaren. Varje gång en kommendering kommer förväntar han sig att jag skall göra något, så det uteblir eller med fördröjning. Rolf tyckte i alla fall att det såg bra ut idag. Han kom ner i varv och gick bra. Själv tycker jag han "fladdrar" men det är väl bara en känsla jag har som jag får försöka träna bort.   

Efter fikat körde vi uppletande som vanligt. Ååå idag var jag jättenöjd. Fyra snabba skick ut och fyra föremål in. Han kom dessutom in till mig jättebra idag.     

När vi var klara åkte jag ut till Öjaskogen och skulle se om jag hittade Annas koppel som hon tappade i söndag. Inga problem det låg så fint vid vägkanten, där vi tränat uppletande i söndags.

Passade också på att ta lite bilder på Razzel - förståss.


Här var det inga problem att hoppa upp. Vilken snygging!!

 

Undrar vad det doftar här?

 

Lite suddigt tyvärr, annars kanonbild - om jag får säga det själv!

 

Den här blev bättre.

 

Ut och leta kottar. Hade på fel bildinställning. Därför suddigt.

 

Vilken blick! Du tar inte min kotte!!

 

Sedan bar det hemmåt. Dammsög tvättstugan. Kattgräs över hela rummet. Är nog bra om katten skall låta bli blommorna, men va fan hon leker ju med det. Låg på golvet häromdagen.   Ska det vara så moster??

 

Sedan åkte jag och hämtade Lars-Åke. Ikväll blev det ärtsoppa och fralla till middag.

Snart skall jag åka på styrelsemöte och Lars-åke tittar på fotboll som vanligt.   

 

Eftersom det verkar som om det inte tänker komma någon snö än på ett tag så visar jag här några bilder från förra vintern hur det kan se ut om snön kommer.

 

Det är så roligt i snön.

 

Vackert sååå!

 

Utsikt över sjön från vår väg.

 

Ja vad säger man!

 

Razzel med pinne.

 

Ja, jag längtar i alla fall efter snön, för mer deprimerande än som det är nu kan det ju inte bli.   

 

Hej då till nästa gång.   

 

Mia

 

 





 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

9 december 2009 22:36

Bra Mia att du bättrat dig och bloggar lite oftare :). Vill ju veta vad ni håller på med. Vad duktig du blivit med kameran :) Mycke fina bilder du tagit.
Ja visst längtar man efter snön, blir mycke ljusare då och slippa geggig hund varje gång man varit ute.
Ha det så bra nu.
Kram

http://www.heratorpetsvinja.webs.com

 
Angie

Angie

9 december 2009 22:57

Härliga Bilder :D !!!! Han är bra snygg din Razzel !!! I Like :D
Hoppas oxå att en massa snö kommer snart...

Du, det vart ju kanon med färgerna härinne :D Snyggt ! Men vad göra med de röda inslagen ?...ville du ha det så ?
Fick ditt mail och jag ska kolla upp vilken du menar ;)

Kramen !

http://angieorex.blogspot.com

 
Anna Hellberg

Anna Hellberg

10 december 2009 09:34

Tack för att du hittade mitt koppel :)

Så snyggt det blev här inne med de nya färgerna och härliga bilder på razzel

http://www.keeponix.se

 
Ingen bild

moster

10 december 2009 14:51

Att Maja strör gräset omkring sig beror på att hon är uttråkad, så är det. Moster

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Ovido - Quiz & Flashcards