razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 12 december 2009

Stora Stockholm

Av Mia - 12 december 2009 19:50

Ja idag har jag varit upp i Stora Stockholm   Och tittat på Stora Stockholm   Hund 2009. Ja inte blev det så mycket titta på hundar som man hade tänkt. Det blev mer att gå omkring och kolla in vad som fanns att köpa. Så käkade vi lite lunch och så shoppade vi efter det.

Fick tag på en ny fäll till Razzel. Den var dubbel så jag har klippt till två stycken av den. Så nu har jag att byta med. Fick också tag på en reflexväst och ett jättebra halsband som verkligen lyste bra i mörkret. Köpte Hundcoachens bok också. Gubben fick Alohe Vera till fötterna och lite sega remmar.

Vi skulle titta på schäfrarna men dom gick klockan 10.00.  Hade inte kollat upp det ordentligt innan, dessutom var dom bara 20 stycken.   Så det missade vi, tyvärr. Fast det var förmodligen inte så mycket att titta på ändå. Hade väl kanske kunnat se bruksschäfer, om det varit några med. Köpte aldrig någon katalog. Tyckte det räckte med 20:- för ett program och när jag ändå missat schäfer ville inte jag lägga ytterligare 60:- för att se vad jag missat.   

Men jag hade kameran   med i alla fall så jag tog lite bilder.


Kö till bankomaten, tur man hade pengar med sig.

 

Inte riktigt min ras, men var tvungen att ta ett kort i alla fall.

 

Carina och Carina tittar på valpskinn.

 

Nä, det var lite för dyrt.

 

Då var det dags för lite mat.

 

Tror Carina ångrade sig, det blev inget handlat där.

 

Snacka om hår! Man får inte glömma bort sig när man skall på toa....eller?

 

Det delades ju ut priser i alla former. Årets narkotikahund, årets polishund och årets bragdhund. Det var det vi tittade på. När finalen i juniorhandling började tackade vi för oss.

 

Finalringen. Temat gick i Lucia och tomtar.

 

Lite uppvisning av Freestyle, med annorlunda ras.

 

 

Årets narkotikahund, labradoren Abbe med förare Sisanna Persson.

 

Årets polishund, schäfern Heratorpets Orax med förare Magnus Lundahl.

 

Årets bragdund blandrashunden Klinton med matte My Lindqvist.

 

Alla tre vinnarna. Fast hundarna var nog mest intresserade av dom goda ben dom fick.

 

I morgon bär det av till Göteborg. Jag tar naturligtvis med mig kameran   så jag kan fota lite till bloggen.

Ååå ikväll kom det faktiskt lite snö. Nu håller vi tummarna att det kommer mer så vi får en vit jul.

 

Tjingeling till nästa gång   

 

Mia

 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

12 december 2009 23:53

Vad kul åka till Stora Stockholm och kolla. Hade också kunnat få följa med en kompis dom skulle ställa ut sin hund. Men eftersom jag slutade jobba i fredags morse och ska börja jobba på måndag 9-skift till så hade jag inte ork att gå upp kl 5. Prioritera att få sova i stället.

Ha det så bra!!!
Kram

http://heratorpetsvinja.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Ovido - Quiz & Flashcards