razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 20 december 2009

Nu är veckan slut

Av Mia - 20 december 2009 17:14

Ja det blev ju inte riktigt som jag tänkt mig med bloggandet denna vecka, så det blir lite sammandrag. I onsdags var det träning som vanligt. Nä det blev ingen träning.   Rolf ringde på tisdag kvällen och fråga om vi skulle träna. Klart sa jag vi kan väl köra uppletande om inte annat. Men det blev inte det heller. Men vi träffades i alla fall på klubben som vanligt.


Yes, springa i snön är så roligt.

 

Nästan första kontaken med snön för i år.

 

Lite posering måste vi ju få till.


Vi skulle ju iväg och äta lite julmat hos Majvor vid 12-tiden. Men jag frågade i alla fall Rolf om han inte kunde släppa ut Atcha så Razzel fick någon att racea lite med i snön. Han har inte så många jämnbördiga som vill springa och busa som han vill.

Men Rolf släppte ut henne och det blev fullt drag.


Kom igen då.

 

Nu tar jag dig!

 

Här kommer jag!

 

Där fick jag dig!

 

Skall vi ta oss en svängom.

 

Oooh!

 

Oj! Nu har jag nog kommit på något....

 

Man blir lite trött!

 

Vad roligt man kan! Häftig bild om jag får säga det själv.

 

Där fick jag dig igen!

 

Nä, nu får det vara nog.

 

Vi gick in och värmde oss lite innan vi åkte iväg till Skebokvarn och den väntande julmaten.   

 

Hos Majvor och Lasse och alla deras hundar.

 

Majvor har uppfödning på Golden därför det stora antalet hundar.    Men nu skall hon visst sluta efter 30 år.

 

Vacker utsikt över Båven har dom.

 

Snacka om fint, och vad härligt på sommaren.

 

Vi får inte gå in i vardagsrummet.

 

En bild på julbordet.

 

Det var ju inte ett helt julbord, men alldeles lagom. En underbar god Jansson hade Lasse gjort. Så var det lite sill och så julskinka. Julbröd och lite ost och kex. Har ni prövat småostar med hjortronsylt? Det var riktigt gott.  

 

I lördags spelade vi skinkboule i hallen. Jag vann inte någon skinka men stundtals spelade jag riktigt bra.

Hade ingen kamera med så några bilder därifrån blev det inte.

Sedan åkte vi och storhandlade inför julhelgen. Har väl handlat det mesta nu tror jag. Sedan blev det middag och efter det gjorde jag köttbullar. Dom blev goda i år också. Gör tyvärr bara köttbullar till jul. För det är faktiskt godare med egna än köpta... om nu någon inte upptäckt det.   

 

I morse gick jag en promenad med Razzel runt sjön. Tog inte med kameran för jag tänkte hur många varianter på kort kan det bli på en runda man går dagligen?   

Men jag ångrade mig sen. För när vi passerat Anskarsgården så kommer vi till en liten gård där dom har två schäfertikar, som nu är 8 månader. Så vi stod och pratade lite och sedan kom hon ut med "tjejerna" och jädrans vad dom sprang och hade sig. Det hade man ju velat fotografera. Men så är det. Sedan bar det av till ridhuset för lite träning. Idag blev det lite bakslag. Gick och gick med honom, svansen sjönk men flämtet bestod. Så han gick inte riktigt ner i varv ändå. Anna kommenderade mig lite grand och då steg stressnivån igen. Idag kom det även lite morrningar och han försökte ta över. Så det blir att försöka hitta på lite nya saker.

När jag kom hem åkte vi till Katrineholm och handlade dom sista julklapparna.   Skönt! Nu är det klart.

Hem och gjorde en gryta, fast det blev nog soppa i stället. Men gott var det.

 

I morgon jobbar jag sedan skall jag vara ledig till nästa söndag. Men det är ju jul och främmande får vi, så det blir nog inte så mycket skrivande i bloggen kan jag tänka.

 

Önskar i alla fall alla en riktig

GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR

 

Kram på er alla!     

 

Mia

 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

20 december 2009 23:04

Härliga bus bilder i snön :) Blir ju kanon bra motion när dom springer runt, sen behöver man ju inte själv anstränga sig så mycke heller :p

Ha det bra!!!
Kram

http://www.heratorpetsvinja.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Ovido - Quiz & Flashcards