razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 26 december 2009

Nu är julen över för denna gång

Av Mia - 26 december 2009 16:46

Har ju inte skrivit på ett tag, man kan ju inte hålla på att blogga när man har främmande. I måndags jobbade jag sista dagen innan julhelgen. På kvällen skulle Razzel badas, eller duschas rättare sagt. Har ju inget badkar.


Bada ute älskar jag, men det här är ingen höjdare.

 

Kan inte ruska mig på kommando.

 

Passar på att leta efter katten när jag är på övervåningen.

 

På tisdagen kom min pappa och hans fästmö Mili till oss. Dom skulle fira jul här. Det är 8:e eller 9:e gången dom kommer till oss över julen. Det är alltid lika roligt varje gång. Synd bara att pappa fryser så dant   det är mindre roligt. På onsdagen åkte Lars-Åke med pappa och Mili upp till stan och sedan till BP:s i Flen, Mili älskar att gå där. Men i år blev det nog sista gången för dom skall sälja. 

Själv passade jag på att ta en långpromenad med Razzel. Vi var borta i nästan 2 timmar så det blev nog en mil eller så. Fick en liten kaffepaus hos Anna också.  Hade tyvärr inte med kameran   tänkte att det blir för "jobbigt" att släpa på. Ja fy skäms på mig. På eftermiddagen satte jag in skinkan i ugnen, nu luktar det jul. Och så klädde vi granen.

 

Vår fina gran.

 

På julafton åkte vi ner till Bettna och tände ett ljus i minneslunden. Träffade även på Mia och Moa där. Även Helena med man och barn var också där.

På vägen ner i bilen fotograferade jag dock lite grand. Det blev en del bra bilder.

 

Straxt utanför Flen.

 

Grann himmel.

 

Det Petterssonska recidenset.

 

Vi passerade Jessens föräldrars hem. Jessen är Jonas tjej. Jonas är Lars-Åkes son.   

 

Lillstugan hos Pettersson's

 

Något lyser i rutan, kan vara backspegeln. Men annars fin bild om jag får säga det själv.

 

Bettna kyrka.

 

I minneslunden.

 

Bettna kyrka.

 

Kyrkogården och minneslunden.

 

Vacker vinterbild.

 

Det var ju så oerhört vackert på julafton.  Efter Bettna åkte vi hem och fixade med Jansson's frestelse, ungsbakad omelett med räkor. Värmde köttbullar och prinskorv. Hade gjort ett par nya sillinläggningar som jag sett recept på i tidningen, det var riktigt gott. Och naturligtvis lutfisk. Mums!   

Efter maten var det Kalle och hans vänner. Kan man ju inte missa. Blir aldrig för gammal för det. Efter Kalle blev Lars-Åke hämtad han skull tomta     hemma hos Anna och Roger. Han gjorde det bra efter vad jag hört.

Sedan blev det julklappsutdelning här hemma. Det var bara Tobias som fick julklappar.    Vi andra hade sagt att vi inte skulle köpa till varandra i år.

 

Tobias öppnar klappar.

 

Golvmopp och hink, alltid bra att ha.

 

Men sen tröt orken. En snaps för mycket kanske? Somande i mammas knä. Snygg frilla en annan har   

 

Det blev i alla fall en ganska lugn julafton.

 

På juldagen kom barn och barnbarn hem till oss. Det är numera tradition att vi äter kalkon på juldagen. Ganska skönt efter all julmat.

 

Ebba ritar till pappa.

 

Tilda springer och busar.

 

Ebba och Tilda ritar.

 

Lucas bara älskar bilar.

 

Magnus berättar något, Jonas, pappa och Mili lyssnar.

 

Jonas hjälper Lucas med bilbanan, Jessen och Mili tittar på.

 

Skadeglädjen den sanna glädjen. Magnus har gett Lucas en motorcyckel som LÅTER!!

 

Ja idag så åkte då pappa och Mili hem. Lars-Åke och jag tog en promenad runt sjön med Razzel. Det är såååå roligt i snön.

I morgon blir det träning i ridhuset igen.

Och på måndag jobbar jag igen, men bara en dag för sedan är jag ledig till den 4/1.

 

Ha det bra till nästa gång!

Mia   

 

 

 

 

 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

26 december 2009 22:18

Razzel ser verkligen inte ut som han trivs i duschen. Fina bilder och skönt att du hunnit med lite promenader också.
Vinja ska paras med Entre´s Ixxon, hoppas hon gillar kavaljeren som uppfödaren sett ut till henne :)

Kram!!!

http://heratorpetsvinja.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Ovido - Quiz & Flashcards