razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 27 december 2009

Sovmorgon

Av Mia - 27 december 2009 18:19

Oj, vaknade 09.35 Hur kan man sova så länge? Visserligen gick vi och la oss vid halv ett. Men det var i alla fall skönt. Ut och rasta Razzel sedan åt vi frukost. Det var jättefint väder så nu tänkte jag ta med kameran på promenaden. Tyvärr så hade solen försvunnit när vi kom iväg. Men kameran hade jag med i alla fall.


Får jag ta med pinnen?

 

Ja men den är ju så rolig.

 

Nu är det bevisat! Husse skottar snö.

 

Kommer du då?

 

Mycket snö är det vid sidan av vägen.

 

Här blir nog bra ....

 

Eftersom Razzel är måttligt förtjust i vissa hanhundar, så brukar jag sätta honom och gå fram till krönen under vår promenad för att kolla att det inte kommer någon. Och sedan kallar jag in honom.

 

Kommer!!!

 

Ridträning på Finntorp.

 

Här är hästarna ute i hagen.

 

Se vad dom gjort med min spårskog!!!

 

Hoppas bara att dom rensar upp det mesta så det i alla fall går att gå där. Annars måste jag ju ta mig någon annanstans att träna spår.

 

Lilla bron vid slottet. Ån är nästan frusen.

 

Efter promenaden så var jag riktigt duktig. Skrev rent sista styrelseprotokollet till Bouleföreningen. Skrev en kallelse till årsmötet och mailade styrelse och revisorer, som också skall ut på bouleföreningens hemsida.

Igår gjorde jag bokföringen till bouleföreningen och så betalade jag egna räkningar. Inte lika roligt.   

 

Sedan var det dags att laga mat innan jag skulle åka till ridhuset för lite träning. Tog faktiskt med kameran dit också, men bilderna blev inte speciellt bra.

 

Fotgående och kontaktövning.

 

Fotgående. Ser ju bra ut.

 

Själv kan jag inte påstå att jag är nöjd. Snarare frustrerad.    Mer gnäll och skäll idag. Verkar som det blir värre i ridhuset. Jag tror jag skall skippa att träna gåendet, han blir mer upp i varv när det inte händer något. Skall köra lite momentträning i stället. Hoppet idag gick bra, bara lite pip och rutan lika så. Så får vi se hur det går nästa gång.

 

I morgon skall jag jobba. En dag sedan är jag ledig igen.

 

Ha det bra till nästa gång.

Mia   

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Ovido - Quiz & Flashcards