razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 29 december 2009

Lite träning

Av Mia - 29 december 2009 16:35

Ja igår så jobbade jag så då hände inte så mycket på hundfronten. Idag skulle vi träffas några stycken på klubben och träna, men alla utom Anna bangade ur. Dom tyckte det var för kallt. Men det var faktiskt väldigt skönt i solen. Anna och jag träffade som sagt vid 10-tiden på klubben. Sedan gick vi rundan runt klubben så hundarna fick rasta av sig. Razzel och Catla fick vara lösa och busa runt lite. Yatzi blev avundsjuk. Men hon vill å andra sidan inte latja om hon väl fick vara lös. Nu skall hon nog börja löpa också, så hon var sååå fjäskig för Razzel. Han fick tom nosa henne i baken även om han undrade var den tagit vägen. Hon hade nämnligen på sig "Back on Track-täcke"


När vi kom tillbaka så körde Anna lite med Catla. Gud vilken söt och go liten dam. Man blir nästan sugen på en liten rottis-tjej.   

Hon var så duktig. Sedan fick Yatzi komma ut och hon skötte sig fint idag. Fin possition. Var det klickern som gjorde det   

Hon är söt hon också.

Sedan var det Razzels tur. Jag testade att ha kopplet bakom ryggen för att få honom i possition. Och så försökte jag att gå långsamt med långa steg. Lyckades ganska bra. Och Razzel gick bra också. Sedan föreslog Anna att jag skulle testa med kongen som belöning. Det är ju inte det att han drar iväg när han får den utan han stressar upp sig när jag har den på mig. Men va f-n testa ska man ju i alla fall göra. Sagt och gjort jag stoppade den i fickan och nog gick han upp i varv. Men när han gått i bra possition i några meter fick han kongen och ville då leka med mig men jag ignorerade honom så att han skulle leka själv. Men se det var inte samma sak. Nu lugnade han ner sig när det inte hände något. Vi testade så här ett par gånger och det fungerade bra. Även läggandet gick bättre. Sedan fick han behålla kongen till bilen. Men det bästa av allt var att han var så go i blicken min lilla älskling.   


Efter träningen åkte jag och handlade lite och sedan hem och fixa lite mat. Rester idag igen. Men snart är det slut på det. Sedan ville jag ha med Lars-Åke ut på en promenad eller i alla fall ut och kasta lite snöbollar, men han bangade. Tyckte det var för kallt. Men jag kom ut en liten vända i alla fall. Ingen kamera idag heller. Men lägger in lite vinterbilder från ett annat tillfälle.


Vårt hus.

 

Utsikt mot vägen. Och på sommaren ser man sjön.

 

  

Utsikt mot slottet.

 

Vägen upp till stallet och ladugården.

 

Vårt hus från vägen sett. Men badbalja och terass saknas här.

 

Det var allt för denna gång.

 

Tjingeling!


Mia   

 
 
Angie

Angie

30 december 2009 09:21

Ni verkar haft en trevlig dag :) !!! Kul när det går framåt i träningen :D
Är det inte lite typiskt karlar att de inte tycker att det är så kul att hänga med ut på promenad ? Åtminstonde min karl är sån.

Fina bilder på vackert hus & omgivning....det ser verkligen jätte mysigt ut där ni bor !!!
Kramiz !!!

http://www.angieorex.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Ovido - Quiz & Flashcards