razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 3 mars 2010

Kryssning

Av Mia - 3 mars 2010 17:32

I måndags åkte vi iväg på kryssning. Det är min pappas fästmö/särbo/helgbo - ja det finns många namn - som vi skulle fira. Vet faktiskt inte vad hon själv vill bli kallad?   Har inte frågat. I alla fall så fyller hon 70 den 10/3 och vi hade bestämt att vi skulle åka iväg tillsammans på en kryssning och fira lite. Så i måndags bar det iväg. Vaknade först och främst till ett jäkla väder. Typiskt! Men då var jag glad att vi bara skulle åka till Eskilstuna och ställa bilen på jobbet, för att sedan ta bussen till Stockholm. Lämnade Razzel hos Anna och Roger vid 14-tiden. Maja skulle vara hemma själv, så vi hade laddat med mat åt henne.


Inget vidare väglag.

 

Man ser inte så mycket framåt.

 

Inte mycket man ser över gärdena.

 

Kom till Eskilstuna vid 15-tiden så vi hade gott om tid. Bussen skulle inte gå förrän 16.05 Bussresan upp gick bra, trots snöoväder. Vi kom fram straxt efter 18 till Silja terminalen. Vi skulle åka en natt/dag kryssning med Silja Galaxy. När vi kom ombord så bytte vi om och gick till restaurangen som jag bokat bord på. Grill House. Åt av förrättsbordet och sedan helstekt fläskfilé, med pepparsås, grönsaker och rösti. Mycket gott! Drack ett gott rödvin till.


Pappa och Mili låter sig väl smaka.

 

Mili vill egentligen inte vara med på bild.

 

Grill House där vi åt.

 

Ingen trängel precis.

 

Det fanns fler restauranger att välja mellan.

 

Vi tar en liten drink innan vi går till danssalongen. Gissa vad Lars-Åke tittar på?

 

Hockey! Så klart. :-)

 

Sedan gick vi till danssalongen och tog en Irish Coffee. Gott! Tyvärr var det väl ingen dansmusik att tala om, även om dom spelade och sjöng väldigt bra. Men ungarna ombord hade roligt. Klockan gick i alla fall och vid tolvtaget gick vi och la oss. Man är inte lika alert som man var förr ..... Sov inte så där jättebra så man var lite trött när klockan ringde på morgonen. Vi ville ju inte missa frukosten. Men jag tror vi satte klockan en timme för tidigt, för det var svensk tid som gällde hela tiden. Typiskt!  Men, men. Efter frukost gick vi till taxfree och köpte lite deo och "gotta lukt". Hade lovat tjejerna på jobbet att handla om det fanns. Sedan strosade vi runt en del. Finns ju inte så mycket att göra på båten så där på dagtid. Man kan ju inte sitta i baren och dricka hela tiden. Vi gick även en sväng till hytten och tog en tupplur innan det var dags för lunch. Eller frukostlunch som vi säger. Resan hem var i alla fall lugn ingen storm eller så.


En liten kaffepaus i pianobaren.

 

Lars-Åke och Mili har roligt.

 

Ingen rolig utsikt från båten.

 

Grått, grått, grått

 

Man kan nätt och jämt skönja "land"

 

Mycket is och snö är det.

 

Fy fan att ramla i den här sörjan.

 

Fina villor ligger det vid inloppet till Stockholm.

 

Och väl i Stockholm väntade bussen för hemfärd. Vi hade i alla fall en jättetrevlig resa.

När vi kom till Eskilstuna var det bara att skrapa och borsta fram bilen och så fara hemåt. Skulle ju hämta Razzel på kvällen också. Maja blev jätteglad och bara "skrek" när Lars-Åke kom innanför dörren.


Idag skjutsade jag Lars-Åke till Sparreholm som vanligt och sedan lämnade jag Maja på veterinärstationen. Hon skulle kastreras.


Det finns rådjur fast man inte ser dom. Lars-Åke trodde först det var lo.

 

Men nog är det råddjursspår.

 

Lite rastning innan klubben.

 

Är det något jag hör?

 

Sedan upp till klubben för träning. Gick bra idag tycker jag. Vi körde linförighet. Och han går väldigt fint även om det är gnäll. Framförgåendet likaså. Inkallningen är ju inga problem, möjligen att det går "lite" för fort   

Läggandet under gång gick bättre när jag "tog i" med ett ligg. Ibland undrar man varför man ändrar på vissa tonfall? Apportering skall vi traggla på med "håll fast" och sedan försöka få honom att inte "jaga" apporten när man slänger iväg den. Men för övrigt var jag nöjd.   

Gunnar bjöd på tårta till fikat. Cedita fyllde 10 år igår. Hurra, hurra, hurra, hurra.

Efter det åkte jag upp och handlade lite apelsiner till vår frukost. Och sedan hem och skotta snö. Innan det var dags att hämta Maja hos veterinären och Lars-Åke på Statoil.

Nu ligger Maja och sover i mitt knä. Är lite vinglig fortfarande.


Maja med tratt.

 

Kan inte riktigt koordinera med tratten.


I morgon blir det jobb igen. Tror faktiskt att tågen går. Trot eller ej.


Tjingeling    


Mia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Ovido - Quiz & Flashcards