razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 21 mars 2010

Varm blåbärssoppa

Av Mia - 21 mars 2010 14:50

Idag var Jessica och jag på Vilsta Fritidsområde och skulle bjuda på varm blåbärssoppa till dom som gick på Korpens tipspromenad.

Vi var där till 08.40 och parkerade på stallbacken för där skulle sista frågan vara. Jessica gick in för att värma soppan och jag plockade Resiakassar med erbjudanden och information och så ställde vi upp bordet. Bara för att se att vi fått fel information. Vi stod vid fråga tre. Det var ju inte så bra. Så det var bara att flytta på oss.

Nu var det ju inte långt att åka så det gick bra. Visste ju att det inte skulle bli så fint väder idag, hade t o m hör om snöblandat regn. Men det blev BARA snö. Snöflingor stora som dasslock   Nä inte riktigt. Men det snöade bra ett tag. Så blåbärssoppan var välkommen.

Hade kameran med men när det blev för mycket snö så åkte den in i bilen så det blev bara ett par stycken kort.


Kan ni den frågan?

 

Jessica innan det börjat snö och komma folk.

 

Hurtiga damer.

 

En del hade hundar med också.

 

Vi stod till 12.15 sedan gav vi upp, då var man ganska så frusen och vantarna var genomsura.

Efter det åkte jag en sväng till Caravan i Torshälla. Skulle se om dom hade en reservdel till vår antenn på husvagnstaket. Men se det gjordes inga lösa delar längre. Nu måste man köpa allt nytt.

Allt blir inte bättre.

Åkte så hem och tog en varm dusch. Ikväll ska vi köpa en liten begagnad 2:a bil. Ska bli skönt att ha två bilar igen.

 

Tjingeling   

 

Mia

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Ovido - Quiz & Flashcards