razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 27 mars 2010

Träning

Av Mia - 27 mars 2010 16:46

Det har väl inte hänt så mycket i veckan, därför har det inte blivit något bloggande heller. I söndags köpte vi i alla fall en begagnad bil. Toyota Corolla -88 som gått ca 11000mil (tror det var). Så nu är vi mobila båda två. Skönt! I onsdags var det träning som vanligt igen. Och då tyckte jag Razzel var seg. Kan ni förstå?   . Efter det så la jag in hundar i tävlingsprogrammet. Hade kört in alla på ett USB-minne ifrån on-line anmälan. Och vips så var alla hundar inne i D-master. Vilken härlig känsla att inte behöva skriva in alla dessa uppgifter.    Även om det nu inte bara är jag som gör det.

Igår åkte Lars-Åke till Tärna för styrelsemöte och årsmöte i Svealands Bouleförbund. Så Carina kom över och vi åt lite gott och tittade på TV. Idag har jag varit och tränat med Katrineholm. Då var Razzel "normal" igen. Bet i kopplet och pep. Men faktiskt gick han bättre när jag hade kopplet i vänster hand och gick i lite mer rask takt. Ja, det är inte lätt att veta hur man ska göra.  Vi körde lite uppletande också. Så då blev det lite bilder.


Reina inväntar Humla.

 

Och medans vi stod och väntade kom det lite blött från ovan.

 

Djupa diskssioner.

 

Här kommer Humla in med ett föremål.

 

Det är inget skogsrå! Det är bara Carina som lagt ut föremål.

 

Vilda på väg in med ett föremål.

 

Micke och Vilda.

 

Lilla Röja fick pröva på uppletande också.

 

Maja, katten börjar också komma ner mer och mer. Lars-Åke brukar hämta henne så hon får sitta med oss vid TV:n. Razzel och hon går väldigt bra överens nu också. Men man har ju aldrig kameran redo då.

 

Tror ni jag mår bra? Och fäller gör jag också.

 

Vill inte ha en blixt i ögonen.

 

Ja det blir inte mer för denna gång. I morgon ska jag åka och titta på gulliga schäfervalpar. Nej jag ska inte ha en till - just nu.

 

Tjingeling   

 

Mia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Ovido - Quiz & Flashcards