razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 28 mars 2010

Valpar, valpar!

Av Mia - 28 mars 2010 19:41

Idag fick man ju sova en timme kortare. Gick upp nio, eller åtta hur man nu vill.   

Åt i alla fall frukost, sedan gick vi ut och jag skurade av husvagnstaket. Det gjorde jag ju i höstas men det kunde man inte tro. Vi ska ju serva den om en vecka så man vill ju ha den lite snygg. Öppnade också takluckorna så man kom åt under dessa - välbehövligt. Tyvärr så kom det ju också in en del vatten när jag sköljde av. Men, men, det blev rent i alla fall.

Efter det skulle jag åka till Ingrid och Kennel Enduro för att titta på schäfervalpar. Ja just det. Titta! Dom är nu 5 veckor och riktiga ulltussar. Jag ska inte sticka under stol med att jag blev jättesugen. Hon har ju dessutom 2 st hanvalpar kvar....


Kom nästan precis när det var matdags.

 

Ser ju riktigt gott ut.

 

Sitta eller stå går lika bra.

 

Undra om man kan äta den här också?

 

Nu har jag nog hamnat fel. Tur att maten var slut.

 

Så trångt som möjligt ska det vara.

 

Man blir så trött efter maten.

 

Valpar överallt!

 

Att det kan vara så skönt med ett stolsben.

 

Aquila fick ett litet ben att tugga på. Det talade hon om att det var hennes.

 

Ja mycket valpbilder blir det ju. Jag ska inte försöka mig på att namnge några av dom för det blir förmodligen helt fel.   

Vi tog också ut tre stycken några hade redan varit ute på förmiddagen.

Tror det var Dykarn, Zen och Final som var med ute. Du får ursäkta Ingrid om jag kommer ihåg fel.

 

Snart rumsren?

 

Här luktar det gott.

 

Nu tar jag dig brorsan!

 

Kan man äta det här?

 

Snacka om tackling!

 

Måste ta igen mig lite också.

 

Undra vad det där är?

 

Om jag smyger, vaktar du då?

 

Undrar vad dom tänker?

 

Lite avvaktande.

 

På han bara!

 

Nu tar jag dig. Kom igen då!

 

Jag hinner först.

 

Jag ska bli filosof när jag blir stor.

 

Underbar liten kille.

 

Känner mig lite ensam här.

 

Mmmmm

 

Det är något spännande under den här granen.

 

Josefina och Final. 

Vilken nallebjörn.

 

Härliga små killar.

 

Nä blev inte alls sugen!! Jo jag skulle nog kunna tänka mig en hund till. Men nä vet inte om det är rätt mot Razzel, han kräver ju ganska mycket.

Så jag får nog avstå denna gång, tror jag.

Efter att valparna varit ute gick jag och rastade Razzel och åkte hem.

Tack Ingrid för att jag fick komma och kela med valparna lite.

Stannade till och köpte pizza på vägen hem.

Efter det tog jag en promenad med Razzel, utan kamera.

Och då träffade vi naturligtvis på en liten schäfertik, Tosca, som Razzel latjade med ett tag. Toscas matte hade också en häst med sig, men den glömde Razzel bort. Jo han såg den vid ett tillfälle och ryggade tillbaka, men det gick snabbt över, Skönt!

Nu ska det bli ett glas vin och sedan Johan Falk på TV. Sedan sängen.

 

Tjingeling   

Mia

 



 
 
Ingen bild

Nina

28 mars 2010 22:06

Visst är de söta små valpar.

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

28 mars 2010 23:05

Ja visst är dom söta, blir inte alls sugen ta med några hem.
Angie har hjälpt mig lägga in lite film när Vinjas valpar var nyfödda i min blogg :)

Sköt om dig.

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Ingen bild

moster

29 mars 2010 16:41

Visst är dom underbara! Men som du skriver så blir det inte rätt mot Razzel och inte heller mot Maja. Ge dom och Lars-Åke din tid. Kramar

 
Angie

Angie

5 april 2010 17:11

Todeloo !!
Nu var det längesedan som jag var härinne och kikade...jätte kul med alla fina bilder :D !!

Ja, nog är valparna bedårande !! Själv vart jag så fast i "Final" så han kommer att bli vår nya familjemedlem snart :D ...jätte skoj !!!!!
Kramizar !!

http://www.angieorex.se

 
Ingen bild

Ingrid

6 april 2010 23:56

Sent omsider kikar jag in och läser i kapp.

Jodå, nog hade du rätt. Det var Dykarn, Zen och Final. Eller Cax, Cross och (Canis) Royal som dom kommer att heta.

Du gör helt rätt. Razzel är fortfarande ung och som jag skämtsamt brukar säga: Det kommer att födas bra hundar även i framtiden...;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Ovido - Quiz & Flashcards