razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 8 juli 2010

Första semesterveckan

Av Mia - 8 juli 2010 20:16

Så har man snart varit ledig en vecka. Veckan efter midsommar var det mycket att göra på jobbet. Blev sena kvällar. Nästan bara att gå i säng när man kom hem. På fredagkvällen kom Lars-Åke's morbröder med respektive för den årliga sillunchen. Som denna gång blev middag. Inte hade jag kameran ute då   Men jag lägger ut några gamla bilder, ser nästan likadant ut.


Siv och Sivert.

 

 

Lydia

 

 

Stig.

 

På lördagen skulle vi åka på Cinderellakryssning. Det är min morbrors mamma som fyllde 90 år och hon hade bjudit med oss på sin kryssning. Vi lämnade Razzel hos Anna och Roger på Bronäs Hundpensionat och så åkte vi ner till stationen för att ta Vikingbussen upp. Vi samlades i hamnen och skulle få gå ombord lite tidigare för att kunna dricka lite "bubbel" och äta lite snacks och gratulera AnnaLisa. Jag checkade in oss först, och så visade det sig att det inte var någon frukost inkluderat. Vilket jag inte observerat. Och det är jag som bokat det och jobbar på resebyrå.  Alltid värst när man själv ska ut och åka.   Vi kom ombord halv fem i alla fall och kunde ta oss till kaffeterian. Konferensrummen är upptagna av barnlek den här tiden på året.

Sedan bytte vi om och gick ner till middagen. Mycket gott. Det blev lite gratulationer i "Fun Club" också. Sedan satt vi och snackade mest innan vi gick till hytten och sov.

På morgonen efter gick vi upp och åt frukost - betalade själva.   Sedan satte vi oss på soldäck. Det var så skönt. Blåste lite men det gjorde inget. Klockan ett var det så dags för lunchbuffé. Den var väl så där kan jag tycka, lite smaklöst det mesta. Orkade faktiskt inte släpa på kameran   Ja, jag vet dålig stil.

 

Kom hem på söndag kväll och hämtade Razzel. På måndag morgon åkte vi med husvagnen upp till Storsved som ligger på Värmdö. Min pappa och Mili har sin husvagn stående där. Hade med kameran men det blev inte så många bilder. Maja fick följa med denna gång. Det gick faktiskt jättebra. Hon jamade nästa hela vägen upp sedan var hon jättetrött. Varje morgon gick jag i alla fall en tur med Razzel och så fick han bada dels i havet och dels i en sjö vid ett gruvtag. Är så jätteklart och fint vatten där.

 

Frukost utanför vår husvagn. 

 

Pappa och Lars-Åke låter sig smaka.

 

Mili letar bilder i kameran.

 

Maja undrar var hon hamnat.

 

Maja vill också komma ut.

  

Maja fick komma ut också.

 

Så skönt att ligga och spana.

 

Måste ju gymnastisera hjärncellerna också.

 

Försökte vända bilden rätt men det var lögn i helsike, så jag sket i det.

 

Pappa och Mili's husvagn. Razzel kom med på ett hörn.

 

Pappa kommer ut från vagnen med sillunch. Titta så torrt det är på backen.

 

Så skönt att bli kliad på magen.

 

Razzel och pinne förståss.

 

Vi åkte hem idag från Stockholm.

Pappa och Mili skulle också dra på semester.

Hemma så blev det pizza till middag. Sedan lurade jag en stund på terassen innan Anna ringde och vi åkte och simmade hundarna. Sedan vattnade jag blommorna ute.

 

Lovar att jag skall bättra mig med kameran under resten av semestern.

 

Men nu dröjer det ett tag innan det blir något bloggande igen.

 

Tjingeling

 

Mia

 

 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

9 juli 2010 09:13

Ni ser ju ut att haft en härlig första semester vecka :)
Jag jobbar nu fram till måndag och sen börjar min semester. Skulle jobbar på fredag också men tog den och en dag efter semestern ledigt så det blev 5v o 3 dagar ledigt i stället för 4 v. Ibland är det bra att jobba skift :)

Hoppas det inte dröjer jätte länge nu innan nästa uppdatering ;)

http://heratorpetsvinja.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Ovido - Quiz & Flashcards