razzeltrazzel

Alla inlägg den 23 juli 2010

Av Mia - 23 juli 2010 21:28

Idag har det inte hänt så mycket. Vaknade i morse och gick ut och rastade Razzel. Burr   15 grader ute. Försökte i alla fall sitta på farstutrappen och äta frukost men det var INTE skönt.

Tvättmaskinen har gått hela dagen.

Vi åkte upp och handlade lite på stan. Packat och plockat lite inför resan till Falun.

Tog en cyckeltur med Razzel. Långa rundan som tog dryga timmen. Tror den kan vara ca 1,2 mil. Men det var riktigt skönt.


Razzel väntar på att få på selen.

 

Ja, jag cyklar med cykelhjälm sedan några år. Råkade ut för en liten olycka för några år sedan, då Xit sprang framför cyckeln och jag voltade. Kommer inte ihåg så mycket mer annat än att jag hade ont i huvudet och en rejäl bula. Frågade Lars-Åke 100 gånger ungefär "Vad har hänt"?   Så sedan dess har jag cykelhjälm på mig även på landet.

 

Bortom Gäddviken som vi cyklar förbi.

 

Razzel springer så fint bredvid.

 

Han fick vara lös lite också.

 

Skönt att springa lös.

 

Min fina pojk

 

Gott med lite vatten också.

 

En gård vi cyklade igenom.

 

Vår cykelväg

 

I färdriktningen

 

Ett litet fritidsområde är det tror jag.

 

 

Smala stigar är det också.

 

Och brant utför.

 

Några hästar tittar på oss också

 

Detta lilla gulliga föl var på andra sidan vägen

 

En fin sjö. Fast jag vet inte hur fin den är att bada i.

 

Riktig trollskog

 

 När vi kom hem så blev det stretchning av Razzel. Och sedan åkte jag och köpte pizza.

 

Bloggplatsen har strulat lite ikväll, var stört omöjligt att ladda ner bilder ett tag. Men ett litet inlägg blev det i alla fall.

 

Tjingeling   

 

Mia 

 

 

 

 

 

 

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards