razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 9 juli 2010

Hundsim

Av Mia - 9 juli 2010 21:52

Idag har det inte hänt så mycket. Vi gick vår runda runt sjön på morgonen och sedan åt vi frukost på farstutrappen. Så underbart!   

Efter det åkte vi in en sväng till "stan" och beställde en krans till begravning nästa fredag. En släkting till Lars-Åke som har gått bort. Efter det var vi och handlade lite. Medans Lars-Åke och Razzel njöt på terassen så damsög jag och torkade lite golv. Kände att det behövdes.


Njutare eller.... !?

 

Har en blomma i fönstret som det ha vuxit ut två "kongar" eller vad jag ska säga. Dom har i alla fall varit där flera månader och så nu när vi kom hem i torsdags hade dom spruckit.

 

Frön och ulligt värre.

 

Vet inte om jag ska plantera dessa eller vad jag ska göra med dom?

Någon som vet?

 

När jag var klar med damsugningen åkte jag till Anna och vi åkte och simmade hundarna.

Den här gången hade jag kameran med.

 

Yatzi vill ha bollen.

 

Razzel har bråttom att komma i.

 

Razzel simmar efter flytkongen.

 

Yatzi kommer med bollen.

 

Yatzi simmar efter bollen.

 

Hej å hå, nu blir det krock?

 

Nu tar jag den! Yatzi dyker.

 

 

Det här går ju bra.

 

Jag skyndar mig säger Yatzi.

 

Anna ska kasta ut.

 

Hej å hå!

 

Nu är jag trött!

 

Om jag står fint! Kastar du en gång till?

 

Hundarna skötte sig exemplariskt. Inget gruff här inte.

 

Kan gå fint efter bollen.

 

Gör väl inget att det är fel sida.

 

Efteråt åkte jag hem och vi åt tacos.

 

Redan slut?

 

Nu har jag duschat och färgat håret.

 

Slut för denna gång.

 

Tjingeling   

 

Mia

 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

10 juli 2010 00:47

Vad härligt för hundarna att få bada :) Tyvärr finns det inte så mycke annat än det som dom orkar i den här värmen. Att gå promenad på dagen kan man ju glömma :(

Har du långt till eran badplats??

Ha en skön helg!!!

http://heratorpetsvinja.bloggplatsen.se

 
Angie, Rex & Zäpo

Angie, Rex & Zäpo

17 juli 2010 13:29

Todeloo Mia :)
Vilka härliga bilder du fått :D !! Visst är det härligt att hundarna kan simma i denna värme...för som Ann skrev så är det bara att glömma promenaderna när det e så varmt.
Kramar !!

http://www.angieorex.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Ovido - Quiz & Flashcards