razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 22 juli 2010

Trädgårdsarbete

Av Mia - 22 juli 2010 13:24

Idag har jag ingen bil så det är bara att göra lite nytta hemma. Lars-Åke dömer boule i Vagnhärad så han var tvungen att ha bilen idag.

Har planterat om och delat på en del Clivia som jag har. Vet att man inte ska plantera om blommor nu utan i mars, men då har man ju inte tid och så är det så kallt att stå ute. För det var riktigt skönt att inte ha hela golvet fullt av jord.   


Snacka om rötter!

 

En delad Clivia.

 

Några klara.

 

6 krukor blev 9.

 

Skulle också börja med att ta bort ogräs på framsidan av huset där vi parkerar bilarna. Började lite smått men så började det regna. Så det var bara att gå in och planera lite middag. Tog en kopp kaffe och satt vid datorn.


Före bekämpning på framsidan.

 

Upp mot garaget.

 

Höll väl på en eller en och en halv timme sedan orkade jag inte mer.

Hade blåsa i handen och svettades som en galning, trots att solen inte var framme då.

 

Efter bekämpning.

 

Aj, aj! Blåsa i handen.

 

 Köpte ju ett nytt objektiv på Öland så jag tog en promenad med Razzel i söndags för att testa det lite.

 

Kanadagäss på gärdet utanför oss

 

Kossorna kommer lite närmare

 

Mums vad grönt är gott!

 

Hästar vid Ansgarsgården

 

Närbild på bron vid Slottet

 

Solnedgång över sjön.

 

På måndagen fick vi besök av en gammal klasskamrat till mig, det var hon, hennes man och dotter.

Vi fikade lite när dom kom och så grillade vi på kvällen.

Fläskfilé i egen marinad, vitlöksröra med soltorkade tomater till och så potatis och rotfrukter i ugn. Och så rödvin därtill. Det smakade mycket bra.

 

På morgonen efter tog vi en promenade efter frukosten. Vi gick runt sjön och så upp till stallet.

 

Fotograferade bara hästarna.

 

Araberna.

 

Några till.

 

Har märkt att bilderna blir lite suddigare med det nya objektivet. Är väl för att det är lite tyngre och man inte håller still ordentligt.

Men det är väl bara att träna på.   

 

Nu väntar jag på att Lars-Åke skall komma hem så vi kan få lite middag i oss.

 

Tjingeling   


Mia

 

 

 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

22 juli 2010 23:21

Puh vad jobbigt det låter att rensa ogräs :( Vilken tur man bor i lägenhet så man slipper sånt ;)
Men hallå....du har ju inte tagit ett enda kort på Razzel i din blogg. Tänk om han blir ledsen nu :(

Sköt om er.
Kram!!!

http://heratorpetsvinja.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Ovido - Quiz & Flashcards