razzeltrazzel

Alla inlägg den 1 december 2010

Av Mia - 1 december 2010 15:59

I morse var det kallt   när vi vaknade, så vi somnade om en halvtimme till.

Men halv åtta gick vi i alla fall upp. Ut och rastade Razzel. Han vill ju vara ute hela tiden men han tyckte nog det var lite kallt när han skulle bajsa för han lyfte högra frambenet.

Sedan gick vi in och åt frukost. Lars-Åke skulle iväg till boulehallen på förmiddagen för uthyrningens skull. Själv skulle jag till Carina och fika. Men inte förrän vid 11.

Så jag tog kameran och gick ut och fotade lite, det var trots kylan en strålande dag.   


 

Sol, sol strålande sol!

 

Lite julstämning blir det allt med snön, ljung och kransar.

 

En del av tomten

 

Andra sidan huset

 

Upp mot grannen

 

Sedan åkte jag upp och handlade lite. Och tog med kameran! Det ni!

 

Att rök kan vara så vackert.

 

Stannade till vid vägkanten för att fotografera

 

Man ser att det är kallt ute

 

 

 

 

Var tvungen att stanna och ta från annan vinkel

 

En gång till 

 

Tog från bilfönstret. Fontänen sprutar vatten än.

 

Mer fontän

 

Ombyggnad av stan. Halvfärdigt 

 

Planterar träd vid minus 10

 

Gud bevare oss om det blir någon rondell där!

 

På hemväg!

 

Tyckte molnen såg roliga ut. Kanske rök?

 

Mer rök!

 

När jag kom hem så väntade jag på att Reina och Angela skulle hämta upp mig så vi kunde åka och fika hos Carina.

Kissade Razzel och fotograferade lite igen.

 

Över gärdet

 

Här vill man inte sitta nu

 

Razzel pinkar

 

Vilken fart och med en vedklabb i mun

 

Vill inte släppa!

 

Älskar min klabb!

 

Mattes kille!

 

Pippifåglarna får mat också

 

Solen lyste i Malmköping också

 

Fikabordet

 

När jag kom hem satte jag på fläsklägg och så gick jag ut och promenerade med Razzel. Ingen kamera med. Fryser så dant om fingrarna om jag inte har vantar på.

 

Blev kall om kinderna, tårarna rann i kylan annars var jag varm när jag kom hem.

 

Fixade rotmos till fläskläggen.

Mums det var såååå gott!

 

Blir lite irriterad på Bloggplatsen, tar sådan tid och hakar upp sig.

 

Nu ska jag nog sätta mig och läsa tidningen.

 

Sista avsnittet av Anna Wärn ikväll.

 

I morgon jobba igen. Men bara två dagar till helg!   

  

Tjingeling   

 

Mia

 


 

 

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards