razzeltrazzel

Alla inlägg den 17 februari 2010

Av Mia - 17 februari 2010 17:59

Idag var det första dagen sedan jag vet inte när, innan jul tror jag, som vi tränade på klubben. Det har ju varit helger, snöstorm och så kastrering av Razzel. Såg verkligen fram emot att få träna igen. Men jag gick som vanligt mest lugnt bara för att få ner Razzel i varv. Körde en inkallning och lite läggande under gång samt ett hopp. Det är bara att tragla på. Gick dock skapligt i alla fall tycker jag. Innan vi började träningen gick jag rastningsrundan runt klubbstugan och appellplanerna. Man kan tro att man är i ett månlandskap när man går där. Kommunen har lagt upp snö från stan. Dom brukar göra det när dom plogar. Men nu är det mer än någonsin. Dom har t.o.m kört ut på gärdet. Det blir inte roligt i vår när det smälter och all skit som följer med blir liggande kvar.   Då får dom sanera igen. Det brukar ligga glas och allt möjligt skit kvar.


Nästan så man går i en dalgång.

 

Månlandskap eller...?

 

Razzel hittade något gott att lukta på.

 

Måste ju visa hur hög snöhögen är.

 

Ser inte roligt ut alls.

 

Tyvärr ser man inte riktigt hur långt ut det sträcker sig.

 

Usch!

 

När jag kom hem så åkte Lars-Åke iväg till Uppsala och ett VU-möte i Svealands Bouleförbund och jag gick ut på en promenad.

Jag hade med mig kameran då också, men ärligt talat är jag trött på att fotografera snö. Nu vill jag ha vår och sol!!    Så det blev endast ett kort taget.

 

Razzel vill i alla fall busa hela tiden.

 

Det finns en hund som vi ibland brukar möta på vår promenad. Vet inte vad det är för sort, men i vilket fall som helst så tål inte Razzel och den hunden varandra. Dom låter som rabiater båda två. Så när jag ser att dom kommer så kopplar jag alltid upp Razzel, så även idag. Jag brukar stå stilla tills dom passerat Och förra gången gick det jättebra ingen sa något och Razzel hade koll på mig, men idag kom dom väl för nära varandra så Razzel ryckte till och dom trasslade in sig i kopplen. Razzel fick väl tag i nackskinnet på den andra hunden och höll fast. Till slut fick jag loss Razzel och kunde lägga honom plats så jag kunde kolla om det blivit några skador på den andra hunden. Men som tur var så syntes ingenting. Men man blir väldigt skärrad när något sådant här händer.    

 

Nä nu blir det OS på TV ett tag igen. Och lite te tror jag. Är ju på soppdiet, så det blir bara flytande i två veckor nu. Ja, frukost äter jag.

 

Tjingeling till nästa gång   

 

Mia

 

Ovido - Quiz & Flashcards