razzeltrazzel

Alla inlägg den 23 maj 2010

Av Mia - 23 maj 2010 22:13

Sovmorgon i morse igen! Till tio i nio. Men vaknade med lite huvudvärk. Inte bra att sova för länge heller. Gick upp och rastade Razzel och sedan åt vi frukost. Lars-Åke fick ett ryck att vi skulle städa ur några byrålådor med sockor och vantar. Så det gjorde vi. Skulle ha tagit garderoben också men eftersom det var fint väder gick vi ut i stället. Jag rensade ogräs och Lars-Åke åkte iväg och la ett spår till Razzel. Så kom regnet. Så det var bara att rusa in. Då blev det damsugning inne och så torkade jag golvet i köket och hallen. Gud va skönt! Det gick att gå barfota i köket   Så blev det uppehåll och jag åkte iväg för att gå spåret med Razzel. Men det gick inget bra. Antingen hade regnet spolat bort spåret eller så är det något fel. För han fick inte något fäste alls på spåret. Bara snurrade runt hela tiden. Jag såg ju snitslarna så jag följde det och han markerade apporterna men dom luktar ju mer. Jag får avvakta tills nästa helg och lägga ett nytt spår så får vi se. Får också hålla koll på honom om jag märker något konstig.

Åkte hem och fortsatte städa på övervåningen. Sedan duschade jag och åkte iväg och handlade lite. Hämtade också hundmat. Sedan hem och satte på en stek till söndagmiddag. Sås, poatis och gele. Mums!

Har också skrivit lite till Jycke Snack, vår klubbtidning.

Tog en promenad med Razzel runt sjön. Och har även lagt in boulelag i ett tävlingsprogram.

Känner mig ganska nöjd med dagen.


Inte så mycket fotograferande i och för sig. Men lite på vovven och katten.


En blomma i fönstret. Detta är taget med porträtt.

 

Detta är taget med landskap.

 

Lite roligt att exprementera hur man ska fotografera när man inte kan riktigt.

 

Hund och katt i varsin soffa.

 

Sover så gott!

 

Razzel fick nöja sig med 2-sittsoffan.

 

Ser det inte gott ut!

 

Hund och katt i samma soffa.

 

Visst är dom goa!

 

Sover som en stock.

 

Har ju lagt ut ett lakan för jag vill inte att denna soffa ska nötas. Men då tycker inte Razzel att det är lika skönt.

 

I morgon bär det av till Ullared och Engelson's i Falkenberg. Hu jeda mig! Ja jag gillar inte att springa i affärer och shoppa. Men det ska bli roligt i alla fall. Vi är fem tjejer som åker iväg och vi har hyrt en stuga som vi ska bo i. Så det blir lite umgås och äta lite gott och dricka vin. Något ska jag väl handla också. Skall i alla fall titta efter ett vinterställ. Mitt gamla börjar falla sönder.

 

Nä nu får det bli natta ska ju upp tidigt i morgon igen.

 

Tjingeling   

 

Mia

 



Ovido - Quiz & Flashcards