razzeltrazzel

Alla inlägg den 27 maj 2010

Av Mia - 27 maj 2010 22:23

Jaha, så var det då dags för trippen till Ullared. Jag avskyr ju faktiskt att gå i sådana varuhus där det finns överflöd av varor. Blir helt "förvirrad"   Men vi var ju ett gäng på fem "tjejer" som skulle åka och umgås lite så jag hängde på. Jag blev hämtad i måndags kvart över sju utav Carina och Ulla. Vi åkte och lämnade Carinas hund på pensionat och sedan vidare till Angela i Sköldinge för att byta till deras bil som var större. Sedan hämtade vi Reina i Valla och kvart över åtta var vi på väg. Angela körde och jag hade kameran    i högsta hugg ifall man fick en bra bild eller så. Det blev väl inte så myckt men några i alla fall.


Linköping, flygplanen är ju alltid roliga att fota.

 

Och det finns ju många i Linköping.

 

Och ännu fler.

 

En rovfågel lyckades jag få med också. Fast vilken sort det vet jag inte.

 

Vid Brahe Hus skulle vi ta en fikapause.

 

Infarten till Brahe Hus.

 

Utsikt över Vättern och fästningen.

 

Vi hittade lite sol att sitta i. Angela och Reina.

 

Och lite utsikt och blå himmel.

 

Carina och Ulla hade fikat vid fästningen,

 

Sedan tog jag över ratten och körde ner till Falkenberg och Engelson's först innan vi vände tillbaka till Ullared.

 

Angela fick ta över kameran. Lååånga sträckor är det.

 

Öppna fält

  

Väldigt gult var det överallt.

 

Många vindkraftverk finns det där nere.

 

Vid halvtre ungefär var vi i Ullared och hämtade nyckeln för att installera oss i vårt lilla boende. Som bestod av ett rum med två våningssängar och så ett stort duschrum med toalett. Sedan bar det iväg till Ge-Kå's. Kundvagnar fanns det utanför husknuten så dom tog man med sig till varuhuset. Sedan var det bara att knalla runt. Måste i alla fall tillstå att det fanns otroligt mycket att välja på. Och vill man göra av med pengar så visst är det inga problem. Men att köpa 10, 20 eller 30 tandkrämstuber bara för att dom är några kronor billigare. Nä, aldrig livet.

Jag köpte lite kalsonger till Lars-Åke, en BH till mig (är så förbaskat dyrt annars) och lite T-shirts till sonen. Jag och Angela gick tillbaka till lägenheten efter ca 3 timmar, då tyckte vi det fick vara nog. Jag hade handlat lite smått och gott i alla fall. Så vi tog ett glas vin och snackade, sedan kom Ulla och sist Carina och Reina.

Vi skulle gå ut och äta och hittade en pizzeria. Dyraste pizzan jag ätit tror jag. 113:- för en pizza och ramlösa. Och tunn var den också.

Efter maten gick vi runt på området lite. Det fanns ju en hel del andra butiker också som vi tänkte kolla in dagen efter.

Dagen efter var det lite lätt frukost och så städade vi ur rummet och åkte och lämnade tillbaka nyckel innan vi gick in på Ge-Kå's igen.

Och en sex-affär   var ju tvungen att kolla in läget. Men man får nog läsa på vad allt ska användas till.   

 

Angela i städtagen.

 

 

Svabbar överallt.

 

Utsidan av lägenheten.

 

Fulllastad bil!

 

Jag hade i alla fall jättetrevligt. Och det kanske blir en tripp nästa år igen. Vem vet.

 

Tjingeling   

 

Mia  

Ovido - Quiz & Flashcards