razzeltrazzel

Alla inlägg den 14 juni 2010

Av Mia - 14 juni 2010 22:04

Ja det har inte varit mycket på bloggarfronten på ett tag. Förra måndagen hade vi ju styrelsemöte i bouleföreningen. På tisdagkväll tränade jag boule. Men på onsdagen var det träning med Razzel, som vanligt. Det gick riktigt bra måste jag säga. Kör fortfarande ganska tråkig träning. Bara går linförighet utan att "lyda" tävlingsledaren. Men han har stora förväntningar på att något ska hända så fort det är kommendering. Men han var väldigt lugn på alla moment vi körde. Det är väl bara att inse att man får tragla så här ett bra tag till.

I helgen arrangerade Flens Bouleförening första seriespelet i boule för denna säsongen. Vi var i Hälleforsnäs på Edströmsvallen. Det är fjärde året nu som vi står som arrangör. Jag var på sekretariatet och tog emot resultat och sammanställde tabellen. Men långa dagar blir det. Vi var på plats klockan sju i lördags och kom hem klockan halv tio. Värre än att vara ute och tävla med hund. Det blåste ju halv storm i lördags. Så man fick ha på sig dubbla byxor och ändå saknade jag långkalsongerna. Då satt jag ändå mest i lä och under tak. Men vi slapp regnet. Det hade kommit så det räckte under natten. På söndagen var vi på plats igen klockan sju. Och hemma halv åtta så det var lite bättre. Vädret var ju jättebra nästa hela dagen. Men vid halv fem så brakade det loss. Åska och ett par rejäla blixtar. Det regnade ymnigt men sedan var det som om någon öppnat en kran. Det var väl ett par cm vatten över hela plan. Men så slutade det och det sjönk undan ganska snabbt.

Hade ju ingen kamera med, går inte att variera sig så mycket när det gäller boule. Så jag lägger in en gammal boulebild.


Johan slänger ut. Fast han var i Sundsvall i helgen och spelade i Division 2

 

Ikväll var vi i Katrineholm och tränade. Samma sak igen. Lite bita i kopplet var det men annars ganska bra.

Nu har han fått för sig att han inte skall hoppa på uthoppet. Hm.. kan ju vara att han slagit i, blivit hängande, vält hindret you name it. Men återkoppet är inga problem. Ja, ja vi få träna på det också.

I morgon är det boule igen. Då är det Boulens Dag i Hälleforsnäs. Flen arrangerara även den tävlingen med 84 lag och även onsdagens tävling då det är SPF-DM.

I morgon skall jag vara med och "lära mig" tävlingsprogrammet i datorn för att kunna sköta den på onsdag. 

Jag har ju semester denna vecka och skulle städa, men det får bli på torsdag.   

På lördag skall jag döma lydnadsklass I och II i Södertälje. Rottweiler SM visade det sig.

 

Nä nu blir det bingen.

 

Tjingeling   

 

Mia

Ovido - Quiz & Flashcards