razzeltrazzel

Alla inlägg den 27 juni 2010

Av Mia - 27 juni 2010 20:25

Tiden bara rinner iväg. Å inte har man tid att blogga varje dag. Var ju ledig en vecka och när jag kom tillbaka i måndags var det en hel del att göra. Kom inte iväg från jobbet förrän klockan sex dom flesta dagarna. I tisdags morse tog jag i alla fall med kameran ut på morgonpromenaden. Det var ju så fint väder ute då.


Nyslaget hö.

 

"Ångar" från sjön.

 

Trodde det var något fel, men det är väl från en skorsten.

 

Lite trollskt över sjön.

 

Vacker morgon!

 

Vackert med den lilla bron.

 

Senare på kvällen. Gubben i månen.

 

På onsdagen jobbade jag och på kvällen blev det ingen träning heller. Vi åkte och handlade inför midsommarhelgen. På torsdagen kom Carina med sin husvagn, Jerry och Solveig med husvagn och Anita och Bengt med husbil. Så när jag kom hem från jobbet så grillade vi tillsammans på terassen.

 

På midsommaraftons morgon så fick alla hundar komma ut och raca lite.

Razzel och Röja röjer verkligen runt. Jättebra motion.

 

Lille Tyko tog Razzels ben. Lite stort.

 

 

Är jag söt eller är jag söt!? 

 

 

Vi är så snälla mot den lille.

 

 

Jag vill vara med säger Tyko.

 

 

Jag kan jag också. Blir ni rädda nu?

 

Skrik inte!!

 

Han är så snäll min Razzel mot valpar.

 

Jag är störst sa Tyko!

 

Nu måste vi vila lite.

 

På midsommarafton så kom min kusin ner från Stockholm. Och Ella och Tommy med barn kom över också. Kusin fastnade i köer så vi kom inte igång att äta sillunchen förrän halv två ungerfär.

 

Vi var inte fler än att vi fick plats på terassen.

 

Fin sommarbukett.

 

Anita var så snäll så hon gick ut och plockade blomster.

 

Visst är det härligt med midsommar och blommor!

 

Efter sillunchen så var Ella och Tommy med barn och vänner tvungna att gå upp till stallet för att sköta om hästarna.

Tommy har en fyrhjuling som han skjutsade barnen med. Och även min kusin var helt "galen" i den.

 

 

Tommy och Isak.

 

Här rider alla iväg på en tur. Stiligt med vita hästar.

 

Kusins tur att testa fyrhjulingen. Tror ni hon är lycklig?! 

 

Hej vad det går.

 

Vid åttataget kom dom tillbaka så då grillade vi gemensamt och satt på terrassen hela kvällen. Så himla skönt! Solen kom också fram vid middagen.

 

 

Men Carina ville inte vara med på bild.

 

Man kan tro det är cowboyfest!

 

Ella lånar min vita cowboyhatt. Kusin säger något roligt till min gubbe.

 

Partaj!!

 

I år hade vi inte gjort någon midsommarstång. Vi brukar göra en i miniatyr. Men så vill barnen dansa kring stången i år. Så då tager man vad man haver.

 

 

Små grodorna.... ej öron, ej öron... 


... ej svansar hava de.

 

Oh, ack, ack, ack .....


Ja efter det så satt vi och pratade till fram på småtimmarna.

 

Försökte även här få med gubben i månen.

 

En annan inställning på kameran.

 

På midsommardagens morgon gick jag och kusin min vanliga promenad runt sjön. Straxt innan slottet så började det regna. En rejäl skur, så jag sa att vi ställer oss under träden några minuter. När vi kom tillbaka hem, vilket inte är långt alls från där vi tog skydd så visade det sig att den knappt kommit något regn alls. Snacka om lokalt. 

Lite senare på dagen vid tolv så där så åkte alla hem till sitt. Carina drog dock upp vagnen till Brukshundklubben, vi skulle dit på grillfest på kvällen.

Vi skulle också hänga på så vid halv fem var vi upp på klubben. Det var ju ingen anmälan till grillningen så ingen visste riktigt hur många som skulle komma. Men vi var nästa 30 stycken tror jag. Det var jättetrevlig och skönt väder.

 

Anders sprutar på tändvätska och Lars-Åke och Henrik tittar på.

 

Bor det en lite pyroman i Lars-Åke?!

 

Alla njuter i solen och väntar på att grillen ska bli klar.

 

Sonja, Anna, Ralf och så Anja med lite "Anna", hi,hi!

 

Här brinner det bra.

 

Några förväntansfulla och hungriga.

 

Oj, så fick en annan vara med på bild också. I diskussion med Åse.

 

Anna låter sig väl smaka.

 

Det gör resten av gänget också.

 

Madde är hungrig.

 

Vårt gamla äppelträd på klubben. Blir det några fler äpplen tro? Men det är ganska vackert.

 

Vi lämnade bilen på klubben och tog en taxi hem.

 

Så idag på morgonen tog jag en promenad med Razzel och så gick vi upp till klubben för att hämta bilen. Det tog väl ungefär 1,20 att gå. Men så hade jag en trött hund när vi kom fram. Vi tränade naturligtvis också. Dom tyckte han släpade, kan inte förstå det.   

Men han gick faktiskt riktigt bra idag. Synd bara att tiden inte finns att gå så långt inför varje träning och tävling.

 

I morgon är det jobbet som gäller igen. Bara en vecka dock sedan är det fyra veckors semester.   

 

Då lär det bli uppehåll i bloggandet.

 

Ha det gott tills dess.

 

Tjingeling   

 

Mia

 



Ovido - Quiz & Flashcards