razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 1 januari 2011

Gott Nytt År !!

Av Mia - 1 januari 2011 19:47

Så var det då 2011. Ett nytt år med nya möjligheter. Känner att detta kommer bli ett bra år.   

Var lite seg när man vaknade idag. Kan inte förstå det ...   

Men en promenad i snöblåsten blev det i alla fall.


Igår var det ju nyårsafton om någon missat det. Vi gick ju som sagt runt Lida i strålande sol.   

På kvällen blev det ju lite extra gott till middag. Sonen var också hemma så det var vi tre.


Förrätten avokadoröra med räkor och toast. Vitt vin.

 

Oj! En annan hamnade på bild också.

 

Varmrätten, oxfilé med nötgremolata, baconfrästa haricots verts och potatisgratäng.

 

Lars-Åke hjälper till med gratängen

 

Tobias vill helst inte vara med på bild

 

I morgon blir det möte på klubben med styrelsen. Skall fixas till med verksamhetsberättelser och planer inför 2011.

 

Tjingeling   

 

Mia

 

 

 

 

 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

2 januari 2011 11:01

Vilken god mat ni hade, sitter här och blir jätte hungrig.

Här var inte så kul på nyår :( Både Per och jag är dunder förkylda så det blev mycke snytande och snörvlande här ;) Så inte orkade vi göra någon god mat inte :( Blev en färdig smörgåstårta som fick bli våran nyårs mat ;)

Det som var kul på nyår var att jag fick var med när min kompis flat tik fick sina valpar :) Gick med en rasande fart då alla 9 var ute på 1h o 45 min.

Ha en bra fortsättning nu på det nya året :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Mia o Razzel

Mia o Razzel

2 januari 2011 11:42

Usch vad tråkigt att ni är förkylda. Massor av människor är jätteförkylda. Peppar peppar så har jag klarat mig, Gunilla på jobbet sa "första gången på länge du inte är förkyld vid jul".
Smörgåstårta är ju också gott. Å jag skulle vilja vara med någon gång när det valpas. Häftigt!
Krya på dig nu!

http://www.razzeltrazzel.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

6 januari 2011 22:39

Ja pinnkastning i den djupa snön är verkligen kanon motion :) Är bättre med pinnar för jag vet inte hur många bollar som försvunnit i den djupa snön :( Verkar som dom har mycke svårare att hitta saker i snön. Undrar om snön tar bort en del av lukten???

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Mia o Razzel

Mia o Razzel

7 januari 2011 06:36

Tror det är svårare att hitta i snös. Likaså i högt gräs när man kör uppletande, tror jag.

http://www.razzeltrazzel.se

 
Ingen bild

moster

7 januari 2011 17:08

Vad fint att även ni hade en bra nyårsafton. Själva firade vi 3 st. En rysk, en finsk och kl 2400 svensk tid vårat nyår. Det blev dock inte champagne vid varje "nyår" utan den fick vänta tills vi i Sverige firade. Sedan var det dags att "tuddemudde"

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

8 januari 2011 22:39

Det har regnat en massa här också :(

http://heratorpetsvinja.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Ovido - Quiz & Flashcards