razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 8 januari 2011

Snö, snö, snö

Av Mia - 8 januari 2011 22:26

Så mycket annat finns det inte att tala om just nu. Så efter att ha gått en promenad med Razzel. Var ju tvungen att se om det gick att ta sig fram på vår runda. Så tog jag ut kameran och fotograferade lite på tomten.


Så mycket snö har det kommit

 

Det är nästan så man inte ser lyktorna

 

Från huset syns dom knappt

 

Razzel sjunker ner till magen i snön.

 

Hoppar och skuttar på gärdet

 

Bra motion är det i alla fall

 

Runt, runt för att hitta en plats att bajsa på, pinnen i mun hela tiden

 

Runt, runt

 

Snart kanske...

 

Letar efter pinnen, den ska finnas där.

 

Mycket snö på husvagnen igen

 

Bordet med orörd snö överallt, ganska så fint

 

Var tvungen att gå lite närmare

 

Synd bara att solen inte sken idag. Hade varit så mycket mysigare. I stället började det blåsa och regna lite.

Fast det gör inte så mycket att det försvinner. Värst är det att det blir så satans halt när det börjar töa.

 

Skippade resan till Svärtinge idag pga väglaget. Skall göra ett nytt försök i morgon bitti.

 

Tjingeling   

 

Mia

 

 

 

 

 

 



 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

9 januari 2011 09:30

Ja du, en väldans massa snö har det verkligen kommit. Men efter morgonens rastning ska jag nog inte gnälla mera på om det kommer snö.

Det är ju faan snorhalt ute nu sen det regnade igår :( Är ju livsfarligt att gå ute :( Hade hellre fått snöa då för min del iaf än det här hala och blaskiga vi har ute nu :(

http://heratorpetsvinja.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Ovido - Quiz & Flashcards