razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 27 januari 2011

Strålande sol och ledig

Av Mia - 27 januari 2011 06:48

För en gångs skull så var solen framme samtidigt som man var ledig.   Igår gick vi - Angela, Carina och jag - runt Lida igen. Det tog nästan två timmar men så tog vi det lite lugnt och hundarna fick springa lösa och springa av sig en del.

Kameran med i högsta hugg.   


Då drar vi iväg. Röja och Razzel

 

Dixie kommer efter också

 

Vackra bilder också

 

En lite ny väg vid Lida

 

Stenhammars Slott bakifrån. Ser lite ut som ett kråkslott

 

Men vackert ändå

 

Det har börjat smälta i sjön lite

 

Här satt Prins Wilhelm med sin älskarinna och tittade ut över sjön. På den tiden det begav sig.

 

Det är verkligen vackert.

 

Vänta på mig!! Angela och Carina går före när Razzel ska göra stort

 

Äntligen får vi springa och busa

 

Kom vi springer häråt!

  

Vart tar ni vägen tjejer?

 

Full fart!

 

Stackars Dixie blir påhoppad

 

Ut på vägen igen

 

Matte hjälp mig!

 

Dom är lite otäcka dom där tycker nog Dixie

 

Vi kör ett varv igen!

 

Lite lugn promenad också

 

Man ser knappt Dixie bakom Röja :-)

 

Nu kommer vi!

 

Razzel hänger inte med tror jag!

 

Måste ju nosa och undersöka också. Men lilla Dixie kommer

 

Lilla Dixie

 

Undrar vad det är i skogen?

 

Full fart igen

 

Att det kan vara så roligt att springa fram och tillbaka

 

Full fart in i skogen

 

Dixie bestämmer vägen

 

Nu tar jag dig!

 

Nu ska här poseras. Dixie och Razzel

 

Dixie, Razzel och Röja. Se så fina vi är

 

Duktiga som sitter stilla

 

Nä nu börjar vi tröttna

 

En tur till i skogen innan det blir koppel på.

 

Sedan fortsatte vi runt och kom tillbaka till Hammarvallen som vi brukar. 

  

Efter det blev det hem och ta en dusch och så åkte jag upp och storhandlade.

 

Försökte skriva detta inlägg hela kvällen igår och det var inte långt ifrån att datorn åkte ut   

Men jag vet inte om det berodde på att det var segt på sidorna eller om det är dålig mottagning. Jag har ju trådlöst nätverk och det är ju en våning mellan "kontakterna". Vi skall försöka sätta en kabel emellan i stället så får vi se om det blir bättre.

 

Tjingeling   

 

Mia

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Ovido - Quiz & Flashcards