razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 8 november 2009

Finns det ett ljus i tunneln?

Av Mia - 8 november 2009 16:36

Ja, när man tittar ut kan man ju fundera. Men det är väl så här det alltid känns när hösten och vintermörkret smyger sig på. Man kan ju nästan inte göra något på kvällarna, i alla fall är det mycket tråkigare. I onsdags var jag i alla fall uppe och tränade som vanligt. Cyklade en kortis först på morgonen och sedan körde jag uppletande innan vi började. Tyckte då att det kändes ganska bra. Razzel var skapligt lugn och inget gnäll eller skällande. Så hoppet fanns där inför dagens lydnadstävling. På onsdagkvällen hade vi också lite information på klubben för kursare om vad brukshundklubben står för och vad man kan hjälpa till med i dom olika sektorerna. Efter informationen så höll Lollo ett föredrag om friskvård för hund. Det var mycket bra.


I fredags åkte Lars-Åke till Sala för styrelsemöte och bouleting, så jag var gräsänka i fredags och nästan hela lördagen. På lördag morgon cyklade jag en tur med Razzel och sedan blev det lite städning och tvättning  innan jag åkte upp till klubben. Skulle träffa Anna där för vi skulle gå igenom förslag på kandidater till förtjänsttecken. Efter det tog jag en liten promenad med Razzel innan jag åkte iväg och handlade en del. Lars-Åke hade ringt och han skulle komma hem vid fem-taget. När han kom hem så tog vi tjuren vid hornen och släppte ihop Razzel och Maja. Det gick faktiskt ganska bra. Hon sprang ju och gömde sig under sängen och sedan bakom kuddarna i soffan. Razzel var där och nosade och skällde lite, men hon "bet" ifrån, fräste och hade sig. Hon hoppade upp i fönstret och Razzel stod med frambenen i fönstret och hon fräste. Men han bet henne i alla fall inte. Så nu får dom vara ifrån varandra ett tag till så gör vi fler försök framöver.


  

Vågar mig nästan fram.

 

  

Nu får matte ta kort på mig.

 

Så var det då dags att åka till Oxelösund och tävla lydnads 2:an. Det var samling först klockan ett. Så först i morse så cyklade jag med Razzel i 20-25 minuter, sedan fick han mat och jag åt frukost. Jag har inga problem med att äta när det är tävling. Jag åkte ner så jag skulle ha gott om tid att förbereda mig. Var framme 45 minuter innan samling. Så jag gick ut och körde uppletande med honom. Han verkade ganska nöjd och lite "trött" i den mån han kan blir trött.

Så var det dags för platsliggning. Han var spänd när jag la ner ner honom så jag kanske skulle tagit i mer när jag lämnade honom. Nu satte han sig upp på en gång när jag lämnade honom. Men han satt kvar hela tiden. DET var ju duktigt. Obestämd

Efter platsliggningen satte jag in honom i bilen igen, jag hade startnummer fyra. När det var mn tur så tog jag ut honom ur bilen och gick direkt in på lydnadsplanen. Fungerar inte att värma upp. Sedan började cirkusen. Skrikandes

Fria följet, nafsande, hoppande och gläffsande. Jag fick hjälpligt en 5:a. Läggande under gång, skaplig framföring skall på läggandet, en 6:a. Inkallning med ställande, skitsnyggt ställande! Men startskall! Tror jag fick en 6:a. Rutan, där brukar vi alltid ha 10 på, nollade! Han ställde sig utanför baklinjen och nosade, ingen mening att kommendera mer så jag kallade in honom. Apportering, vet faktiskt inte om han hade startskall men annars var det skapligt, såg inte vad jag fick för betyg. Hoppet, skall ut och tillbaka, men idag satt han sig skapligt i alla fall. Det är väl ljuspunterna man skall ta tillvara på Glad Och till sist fjärrdirigering, där blev han en halvmeter längre och nosade så jag bröt allt.

När jag gick tillbaka till bilen kände jag mig inte nådig Skrikandes. Innan vi var framme vid bilen så "ryckte" jag upp honom och frågade vad han höll på med. Han gick jättefint fot Gråter Jaha det här är kanske rätta grejen, "ryck" upp innan man går ut på plan. Han var i alla fall billig när vi gick av plan kan jag säga.

Några foton blev det inte denna gång. Så det får bli lite bilder på vår cykeltur i stället.

 

  

Uppställd för cykeltur.

 

  

Vi vände vid Gäddviken.

 

  

Dom försöker fånga in dom sista korna, men det är inte lätt.

 

  

Razzel fick springa lös den sista biten.

 

  

Och så poserar vi lite.

 

  

Här fick garage och husvagn vara med också.

 

Ja så var det bara att ta nya tag - till nästa tävling eller? Om han ändå inte var så glad och hade sådan motor denna pojk. Men han vill ju verkligen jobba. Synd att det inte bara är specialen i en tävling Skrattande

 

Mia

 

 

 

 

 
 
Ingrid

Ingrid

8 november 2009 23:03

Visst kommer ljuset, men det tar nog lite tid...

Känner igen det där med katten. Det går bra ska du se. Det gjorde det för oss fast vi hade en hel skock med hundar.

http://www.kennelenduro.se

 
Ann-Margret

Ann-Margret

9 november 2009 00:02

Inte kul att ha en sån pigg hund när man ska tävla, går ju tyvärr bort många värdefulla poäng på att han gnäller och skäller :( Men det är bara ta nya tag och på det igen :p
Håller helt klart med om vädret....Gillar inte det här alls. Men måste ju kännas värre för dig som jobbar hela dagarna. Det är det som ibland är fördelen jobba skift, man hinner oftast med lite ljus i alla fall...

Ha det så bra nu och ge inte upp...På det igen :p

http://www.heratorpetsvinja.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Ovido - Quiz & Flashcards