razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 23 november 2009

Säg den glädje som varar

Av Mia - 23 november 2009 19:39

Jag var ju så glad att min dator fungerade efter rengöringen. Den gick så tyst och snabbt. Men i lördags började strulet igen. Skrikandes Den hängde sig, startade om stup i kvarten. Så inte blev det något skrivande då. Nu, idag måndag har den varit igång hela dagen. Förvånad Så nu gör jag ett försök att skriva om helgen som var.

I lördags skulle vi träffas ett gäng från Katrineholm och Flen och träna ihop på Flens BK. Vädret var ju det bästa. Strålande sol och ca 10 grader, värsta vårkänslan Cool Men först fick jag skjutsa Lars-Åke till boulehallen i Sparreholm, det skulle vara öppet hus mellan 10 - 12. Hem fick han skjuts. Jag kom upp till klubben 10 minuter sent, men dom hade inte börjat. Vi började med en platsliggning för alla. Det gick bra inget stök. Sedan så delade in oss i två grupper. Jag hamnade med Micke och Yvonne från Katrineholm och Kurt från Eskilstuna, är han väl ifrån. Sedan var även Johan med i samma grupp. Vi började köra lydnad medans den andra gruppen körde uppletande. Jag började och körde på samma sätt med Razzel som jag gjort dom sista gångerna. Det fungerade även denna gång. Han gick ner i varv och svansen sjönk till en acceptabel nivå. Det såg riktigt trevligt ut. Jag hade inga kommandon på linförigheten. Och det verkar som om han inte blir lika stressad. Så jag skall nog testa det. Han vet ju vad han skall göra och följer med fint. Samma på fria följet. Jag körde faktiskt inte mer än så, men sedan stannade vi kvar på plan. Dels blev det lite störning för nästa ekipage och så kände jag att det var nyttigt för Razzel. Bara ligga och koppla av inget hände. Så här bryr han sig inte om andra hundar så det går jättebra. Och nyttigt var det för Johan och Hera som kom efter. Vi stannade faktiskt kvar på dom övriga ekipagen också.

Innan Micke körde så var det dags för fikapaus. Carina hade bakat en supergod morotskaka. Mums Glad


Fikapaus på terassen. Reina och Donald tar för sig. Johan väntar på sin tur.

 

 

Donald, Micke, Kicki, Kurt och Johan njuter av fika och sol.

 

 Efter fikat gick min grupp iväg för att köra uppletande. Jag gick ut som nummer två. Det gick bra idag också, dock stannade han och släppte föremålen straxt innan han kom fram till mig så jag får tjata in honom. Tre föremål gick bra sedan var det "svårare" att hitta ett fjärde. Till slut gjorde vi en retning bara för att han skulle gå ända ut igen. Vår ruta är ganska svår. Det blir precis som en vägg efter gärdet.

 

 Razzel full rulle in med ett föremål

 

 

Mums! Det är så gott med kattmat som belöning.

 

 

Väntar på att retningen är klar.

 

Hera på väg in med ett föremål.

 

Nu håller du fast!!

 

Var det hundarna eller Carina och Micke som skulle leta?

 

Det gäller att kunna koppla av fast andra kör uppletande.

 

En fin bild på Gaia.

 

Efter uppletandet gick vi tillbaka och fortsatte med lydnaden. Yvonne och Gaia körde bara lite lugnt fritt följ. Det är också en dam som har lätt till gnäll. Micke tränade lite framförgående.

 

Yvonne och Gaia. Bra kontakt här.

 

Och så lite skojapportering. Hon hade lätt för att gå igång på apporterna. Gnäll alltså.

 

Det krypet går inte av för hackor.

 

Man blir lite avundsjuk.

 

Johan studerar - och lär?!

 

Nu var vi hungriga. Carina hade köpt ut hamburgare med tillbehör. Så Donald tände grillen. Det smakar lika gott som att grilla i skogen. Glad

 

Kicki, Anngerd, Reina och Sonja väntar på att grillen skall blir klar - och vinden vända.

 

Grillmästaren själv - Donald. Och Micke ser varm ut.

 

Carina har ju ingen hund just nu. Skall hämta valp i helgen som kommer. Men hon har en lånehund för tillfället. Barvartorps Humla. Ååå hon liknade min lilla stumpa Xit. Dessutom hade hon också pannus. (Tror jag det var)

 

Visst är hon fin! Humla.

 

Efter träningen åkte jag hem och bara slappade.

 

I söndags skulle jag spela boule i Eskilstuna. "Eskilina Cup" Åse från Bordeaux (klubben heter så) hade ringt och frågat om jag ville spela med henne. Hennes medspelare hade hoppat av. Så jag sa ja.

Första matchen vann vi, sedan fick vi stryk. Så vi fick spela en skiljematch som vi tyvärr fick stryk i. Vi spelade inte direkt dåligt, men det räckte bara till en match i B-slutspelet sedan åkte vi ut.

Men det är ju som med hund. Tränar man inte så kan man ju inte räkna med toppresultat. Obestämd Men så prioriterar jag ju hunden framför boulen. Men det är roligt att spela och göra något annat också. Hade inte med mig kameran så några bilder blev det inte.

 

Lars-Åke kom och hämtade mig i Eskilstuna och när vi kom hem tog vi på oss ytterplagg och gick upp i kohagen och körde lite intervallträning med Razzel. Det var väl mest spring faktiskt. Men gud så geggigt och skitigt. Tungan ute

 

Jag har faktsikt varit lite händig också. Glad Köpte tyg och kardborrband. Så jag har sytt ett överdrag som skall ligga i bak där hundburen skall vara. Bara så att bilen håller sig fräsch. Det blev riktigt bra. Nu får vi se hur det fungerar när nya hundburen kommer denna vecka.

 

I morgon tisdag skall jag lämna in min dator så skall dom byta moderkort. Så hoppas jag att det räcker med det.

 

Nu skall jag gå och titta på CSI.

 

Hej hopp!

Mia

 

 

 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

24 november 2009 22:44

Vad kul med träning och grillning, sen att vädret var så kanon är ju toppen. Riktigt kul för dig att det funkar med träningen för er nu. Kanon verkligen.
Roligt med alla fina bilder du tagit, du har ju lyckats riktigt bra.
Hoppas du får fart ordentligt nu på din data så du kan blogga ordentligt, för som du vet går det få lite bilder fast det är lite mörkt ute.
Sköt om dig!!!!

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Ingen bild

Yvonne & Gaia

25 november 2009 19:52

Vilka fina bilder det blev. Å va härlig dag det var med bra träning o gott käk. Ser fram emot nästa gång. Ha de' gott !!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Ovido - Quiz & Flashcards