razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 3 februari 2010

Snöstorm

Av Mia - 3 februari 2010 13:54

Vilken tur att jag inte jobbade idag. För det första så gick tåget 09.40 i stället för 07.11 Men vi hade i alla fall inte kunnat åka till tåget då uppfarten var blockerad av en nästan en meter hög snövall. Det hade blåst och yrt så in i norden så det gick inte att köra på gården. När vi vaknade - tog sovmorgon som vanligt på onsdagarna - så pulsade jag ut och rastade Razzel. Sedan gick vi in och åt frukost. Efter det klädde vi på oss. Mössa, halsduk, vantar hela konkarongen   Vi var ju tvunga ut och skotta hela gården. Men jag började skotta taket på husvagnen det var nästan en halvmeter snö tror jag. Tog väl nästan en timme. Sedan fortsatte jag att hjälpa Lars-Åke med uppfarten. Herregud säger jag.  Man var helt slut efteråt. Den enda som tyckte det var jätteroligt var Razzel. Han fick hoppa och skutta som han ville i snön. Och käkade snö förståss. Innan jag gick in tog jag ut kameran och dokumenterade lite.


Razzel full av snö!

 

Det blir som snökristaller i pälsen.

 

Härlig bild i snön. Ett litet snömonster.

 

Snart räcker inte benen till.

 

Och så måste man ju posera lite.

 

Nä nu får du ge dig matte!!

 

Vi har i alla fall skottat en gång så sopgubben kommer åt tunnan.

 

Snart syns inte lyktan alls.

 

Razzel på väg i en ny driva.

 

Lite hum om hur mycket snö det är får man väl i alla fall.

 

Nötskrika på mathuset.

 

Den är så fin.

 

Kollar in vem som plåtar mig!

 

Blixten gick igång, men ett hum om hur den ser ut får man i alla fall.

 

Så gick vi in och jag duschade. Efter duschen, hade väl inte varit inne mer än max 30 minuter började Razzel pipa. Jag tog på mig och sa åt honom. Nu ska du ut och kissa inget annat. Det var onödigt. Han for som en raket ut i snön och kissade väl i minst 30 sekunder. Känns som en evighet. Nu har han vrait ute igen och kissat lika länge. Nackdelen med att äta snö!

Nu är han och hämtar posten med husse. Men vi måste ut och skotta igen tror jag. 

Sedan blir det lite mat. Lax med stuvad spenat och potatis skall jag försöka få till.

Håll tummarna för att jag kommer till jobbet i morgon.

 

Tjingeling   

 

Mia  

 

 

 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

4 februari 2010 10:19

Hu vad tråkigt skotta snö. Ibland är man glad att på i lägenhet så man slipper det. Sen när det blåser så får man ju det tillbaka igen och du får göra om sammasak igen.....Kan inte vara kul.
Härligt med lite Razzel bilder i snön, men som sagt det blir ju oftast snabbt ut snart igen när dom äter så mycke snö och blir nödiga så snabbt.

Ha det bra och fastna inte i någon snödriva nu.

http://heratorpetsvinja.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Ovido - Quiz & Flashcards