razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 13 februari 2010

Snorigt

Av Mia - 13 februari 2010 15:08

I onsdags så blev det ingen träning på dagen utan jag gick en långpromenad med Razzel ner till "stan", Flen alltså. Skulle gå till Anna och få en fika på hennes jobb, men när jag kom dit hade hon glömt bort det   och så hade hon inte tid. Så det var bara att promenera hem igen. Var väl borta kanske 2,5 timme eller så. Men så blev det också lite stopp på vägen med att kasta pinne ut i snön till Razzel. Så han fick väl motion så han var nöjd. Hade inte kameran med då, ibland är den lite klumpig när man ska gå långt. På kvällen skulle vi ha årsmöte i Brukshundklubben, så jag plockade upp Lilian vid halvsex för jag skulle åka och hämta alla blommor först. När vi kom till Trädgår'n så hade dom inte gjort det klart som jag ville   Det skulle vara en ros+kvist med lite plast runt om och band. Så vi fick stå och hjälpa till att fixa detta med 30 rosor. Tur man var ute i tid. När vi var klara åkte vi upp till klubbstugan. Jag skulle plocka fram alla priser och så hjälptes vi åt att ställa ner stolar och koka kaffe och bulla upp. Det var 28 stycken som kom på mötet, var väl ungefär som det brukar. Mötet löpte på inga konstigheter. Efter det var det utdelning av förtjänsttecken och vandringspriser samt KM priser.


Carina blev glad åt förtjänsttecken i brons.

 

Anna får en kram av Åsa som också blev glad.

 

Anders gratulerar Rolf och Märta-Clara från klubben dom blev och blir 75 år.

 

Mycket priser har vi att dela ut.

 

Kerstin blev glad för blomma och plakett.

 

Anna ny ordförande och KM vinnare i lydnad.

 

Måste ju kolla så att man delar ut rätt pris!

 

Ulrika och Mervi delade på 2:a platsen Årets Agilityhund

 

Mikaela glad vinnare av Årets Agilityhund

 

Lilian blev glad över 2:a plats i Årets Lydnadshund

 

Gladas blev nog i alla fall Lovas som blev Årets Lydnadshund

 

Själv blev jag - tro det eller ej - Årets Brukshund. Lite blandade känslor eftersom vi inte ens har ett uppflyttat resultat. Men det är så att man får räkna dom tre bästa resultaten och då blev jag "bäst", sedan är det ju så att det är svårt att komma med på tävling så i dom högre klasserna var det några som tyvärr inte kommit med på tävling. Annars hade det nog sett annorlunda ut.

Då blev jag väl gladare   2008 då vi blev Årets Lydnadshund det hade vi gjort oss mer förtjänta utav. Men nu är det nytt tävlingsår så då skall vi försöka igen.

 

Razzel poserar med blommor, vandringspriset och det pris vi får behålla.

 

Hoppas nu att inte jag har smittat alla på årsmötet, för nu är jag rejält förkyld. Vakande i morse och kände mig febrig, men tror nog inte att det är så illa.   Äter alvedon och bisolvon. Så på måndag ska man nog vara fit for fight på jobbet igen.

Jag har i alla fall dammsugit och så gick jag ut med Razzel och kastade kongen ut i snön så han fick springa. Tog med mig två stycken så jag kunde byta utan att det skulle bli kamp. Hade tänkt köra 10 x 3 men efter första 10 så försvann kongen i snön. Så jag gick ut och föskte leta även jag. Snacka om mycket snö!!  Inte en chans att hitta den. Nähä, men jag kastar bara den andra. Kastade väl 7 gånger så försvann den. Grrrr. Nåja vi gick iväg så han fick pinka lite istället. Men han var het och ville ha kongen fast jag inte hade den på mig. Så vi gick tillbaka till samma ställe där jag stått och kastat. Så sa jag "ut och leta". Han bara tittade på mig   Men jag tänkte att jag säger inget utan bara dumstirrar rakt ut. Så till slut for han ut och letade. Och hittar faktsikt den ena. Men den andra blev kvar där. Får väl se om det går att hitta annars blir det väl i vårdagarna.

Nä nu ska jag nog laga lite mat. Så får vi se om det blir TV:n och lite OS eller vad det kan finnas.

 

Tjingeling   

 

Mia

 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

14 februari 2010 11:06

Det var verkligen en redig promenad om den tog 2,5 timmar. Men Mia då, man får inte lämna kameran hemma om man går så långt. Tänk så mycke bra bilder du hade kunna få då den.
Har du prövat Kan Jang om du är förkyld, tycker det brukar hjälpa, i alla fall ibland.
Krya på dig nu och glöm inte kameran nästa gång.

Kram!!!

http://heratorpetsvinja.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Ovido - Quiz & Flashcards