razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 28 februari 2010

Inte mycket har hänt

Av Mia - 28 februari 2010 14:28

Ja vad ska man säga. Inte mycket har hänt sedan förra söndagen då jag skrev i bloggen. Har jobbat naturligtvis. Var ledig i onsdags men det blev ingen träning. Skulle ju ha varit kallt men i stället var det strålande sol.    Tror ni jag kom ihåg kameran?    Nähä. Damsög lite innan jag gick ut en kortis och kastade pinne till Razzel i snön. Sedan hämtade Carina mig för vi skulle uppvakta en på klubben som fyllde år. Det har varit lite så och så med tågen nu i två veckor. Tror jag åkt buss varje dag. Är såååå tråkigt. Har också gått på diet och ätit cambridge kuren i nästan två veckor. Men det har gått riktigt bra. I går var jag uppe på klubben en liten vända och tränade lite. Gick ganska bra. Även idag var jag iväg en sväng och tränade men då i ridhuset. Hade faktiskt kameran med men det blir inga bra bilder inne. För mörkt. Idag var jag i alla fall nöjd med träningen. För även om han piper så skötte han sig. Jag kan säga till när han inte gör som jag säger utan att han svarar upp. Känns som jag gjorde rätt med kastreringen. Nu längar jag till det blir barmark och kan ut och spåra igen.


Ridhuset vi tränar i.

 

 

Lite rastning innan vi börjar.

 

Kommer du någon gång.

 

Fick i alla fall en bild på Anna och Ida som inte var suddig.

 

När jag åkte hem så åkte jag upp till ICA och handlade lite för denna månad. Lars-Åke höll på att ta bort snö framför garaget så vi inte ska få översvämning när det smälter.

 

Han har fått bort en hel del.

 

Eftersom jag inte fotat så mycket så lägger jag in lite gamla bilder. Och så längtar jag till vår och sommar.

 

Tänk om Disco och Razzel alltid kunde varit så här goda vänner.

 

Rätar ut spårsele och lina.

 

Razzel på spåret.

 

Här har vi hittat en pinne och får belöning.

 

Här går det undan.

 

Ikväll åker vi och tränar lite boule igen. Sdan blir det middag och så 5-milen och hockey finalen. Sedan är det slut på OS.

Skönt med normala rutiner igen.

I morgon åker jag på kryssning. Kanske finns något att berätta om det när jag kommer hem.

Ska försöka bättra mig på bloggandet också.

 

Tjingeling till nästa gång   

 

Mia

 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

28 februari 2010 22:10

Men Mia då, man kan inte glömma kameran en hel vecka. Tur du han ta lite bilder i alla fall. Du som inte skrivit på en hel vecka borde ju ha massa kort att visa. Tänk på mig som bloggar varje dag och kommer ihåg kameran.
Ja du det är inte så lätt att veta om hur många barn man har när man nästan bara pratar hund. Men jag har en dotter som blir 19 år i år och en son som blir 16 år.

Ha det så bra nu och jag håller tummarna att tågen kommer igång snart så du slipper åka bussen.

Kram!!!

http://heratorpetsvinja.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Ovido - Quiz & Flashcards