razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 11 april 2010

Träning, träning.............

Av Mia - 11 april 2010 18:50

Ger ju färdighet heter det ju. Ja ibland kan man undra. Var på klubben igår och tränade lite grand. Först lite för mig själv och sedan med andras ögon på mig. Dom andra ögonen sa att det såg jättebra ut när jag körde själv, men jag känner det som att jag inte vet var han befinner sig på linförigheten. Tidigare tittade han ju upp på mig och då kände jag att han var med. Men nu har jag ruckat på det bara för att slippa förväntan så mycket och då känns det inte som han är med alls, men det är väl bara att vänja sig. När jag sedan tränade med andra ögon på mig så gick det väl skapligt. Men han har börjat med sega och slarviga sättanden. "Han verkar lugn" sa Reigna, ja det är en jäkla skillnad sedan jag kastrerade honom. Nästan för lugn, kan ni tänka er?    Och man får vara sparsam med berömmet annars kommer pipet på en gång.


Igår kväll var Carina, Micke och Angela här och vi skulle käka lite och spela Sequens. Micke och Angela var lite sena för dom hade varit med dottern hos läkaren. Sedan när Patrik hade släppt av dom ringde han efter ett par minuter och sa att bilens oljelampa lyste. Så Carina skjutsade Micke till Patrik och det visade sig vara värre än så. Motorn lät förskräckligt. Så dom fick bogsera bilen till Sköldinge och sedan komma tillbaka. Men vi andra började käka av smörgåstårtan Angela hade med sig. Vi var döhungriga. Sedan tog vi en liten bit till när Micke och Carina kom tillbaka. Efter maten spelade vi några vändor Sequens och sedan satt vi och snackade. Tiden bara rann iväg. Klockan ett bröt dom upp. Och Carina skulle skjutsa Micke och Angela till Sköldinge och sedan hem, hon var inte i säng förrän klockan två. Och vi som skulle upp tidigt idag för att åka till Katrineholm och träna. Men det gick bra att komma upp och inte var man så farligt trött heller.

Vi började med uppletande. Jag var jättenöjd även om han släppte föremålen lite innan han kom fram till mig. Men full fart ut på alla skick.


Det fick bli en gammal bild.

 

Hade ingen kamera med idag.....    Ja, jag vet. Klantigt!

Efter uppletandet så fikade vi. Ja vi var ganska många därför tog det lite tid.

Sedan körde vi platsliggning med skott. Razzel var ganska lugn när jag la honom, gnällde lite när jag gick iväg. Så på första skottet händer det. Han kommer som skjuten ur en kanon.   Vad händer? Jag går i alla fall tillbaka med honom och så kommer skott två när vi är på väg tillbaka, ingen reaktion. Lägger ner honom igen och han försöker gå upp. Men när jag säger åt honom att ligga kvar så gör han det utan problem. Jag vet inte vad som hände, men en teori är att han blev orolig av att en annan hund låg och gnällde och viftade på svansen. Inte åt honom men jag tror han uppfattade det som oroligt i alla fall. Sedan körde vi en budföring med skott och inga problem. Det är ju inte skotten utan det måste ha varit något annat. 

Vi körde i alla fall lite lydnad med också. Det är jättebra att träna med andra ibland och inte bara med dom man brukar träna med, dom ser lite andra saker. Tex på läggandet under gång, som tidigare varit ett av Razzels bästa. Nu lägger han sig inte direkt han blir liksom stel som en pinne och går inte ner med armbågarna. Maria sa åt mig att varje gång så sa jag ligg när jag hade högerfoten framme?! Pröva säg när vänsterfoten är framme. Och ja, det gick lite bättre. En annan sak som jag inte tänkt på är att inför ett moment - hoppet i detta fall - så går jag fram och ställer mig i position och smeker och pratar med Razzel. Ja det blir ju en förväntan att nu ska vi göra något och så kommer pipet. I stället för att smeka och prata efter att ett moment är klart. Värt att pröva i alla fall.

När vi åkte hem så stannade vi till på klubben och körde en platsliggning med skott igen. Vi var två hundar, samma som var med i Katrineholm. Och samma sak händer på första skottet. Jag lägger tillbaka honom och går iväg en bit. Andra skottet kommer och jag ropar ligg till Razzel och han sjunker ihop, men han var på väg att sticka. Sedan låg han på tre skott till.

Så nu blir det intensivträning på detta nästa vecka. Inte roligt att råka ut för en vecka innan tävling.

Efter träningen åker jag hem och fixar lite mat till Lars-Åke och mig. Sedan ställer vi oss på terassen och njuter av solen lite grand.

Ikväll blir det inte sent kan jag säga.

 

Måste ju berätta att misse Maja var ute för första gången i påskas. Med sele på. Fotade med mobilen, men har inte lyckats få bilden till datorn ännu. Den kanske kommer.

 

I morgon blir det inget bloggande. Först styrelsemöte i bouleföreningen sedan ett gympapass.

 

Tjingeling till nästa gång   

 

Mia

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Ovido - Quiz & Flashcards