razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 1 maj 2010

Nu var jag här igen

Av Mia - 1 maj 2010 16:19

Iband blir det inte som man tänkt sig. Jag skulle ju egentligen ha skrivit i bloggen i onsdags. Men så kom Lars-Åkes kusin på besök Och då ville Lars-Åke att vi skulle äta middag. Så det blev middag med vin. Vi bjöd även vår inneboende gäst från Irland på mat. Hon är här för att massera Ellas hästar och bor hos oss en vecka. Så i morgon skall hon åka hem igen. Ella är hon som har Prinsens Araber.

Men i vilket fall som helst så var jag ju ledig i onsdags och tränade som vanligt. Bara linförighet och bara lite beröm med godis. Nu gäller det att ha tålamod. Uppletandet gick i alla fall kanon. Full fart ut och full fart in.

Efter träningen åkte jag och storhandlade. Sedan blev det en promenad med Razzel. Då hade jag faktiskt kameran med mig för Lars-Åke och Ronny hade sett en massa blåsippor som dom ville att jag skulle fotografera.


Ett svanpar som nog har hamnat fel.

 

Äntligen kan man skönja våren.

 

Det som göms i snö kommer upp i tö. Pling, pling....

 

Vitsippor är också härligt.

 

Det här svanparet känner sig nog mer hemmastadda.

 

Det var en skönt promenad och vi mötte inte en endaste kotte.   

 

Visst är det fint med kottar ibland.

 

Blåsippor.

 

Razzel hittar stor pinne.

 

Och så vill ju matte att man ska konstra.

 

Bara lite till.

 

Mer blåsippor.

 

Visst är dom fina.

 

Razzel tog med sig pinnen.

 

Måste ju jobba lite.

 

Razzel i ett land av vitsippor.

 

Man ser inte riktigt påskliljorna vid slottet.

 

Är han trött månne?

 

Hemma vid husknuten växer denna. Är det en hyacint tro? Kommer inte ihåg.

 

Inte gullviva, men kanske rödviva? Ha, ha vet inte vad dom heter.

 

Sedan blev det middag och vin. Jobbade torsdag och fredag. Egentligen skulle vi sluta två i fredags men kom inte iväg förrän fyra.

Hem och käka lite sedan åkte vi till Malmköping och tittade lite på majbrasan. Tog inte med kameran eftersom det regnade lite.

 

Idag har jag tränat med Anna och Sara. Vi träffades i skogen och la spår. Medans det låg till sig så körde vi uppletande. Jag är så nöjd med min "lilla" skrutt. Han gick ut på djupet trots att det var ganska tät skog och risigt. Kom in bra med alla fyra föremålen. När Anna och Sara också kört uppletande så började vi med Saras spår. Hon har en lite rottistik på ett år. Så söööt!

Annas Yatzi gick kanonbra idag. Både på uppletandet och spåret. Inga tveksamheter. Undrar vad som rörde sig i huvudet på den lilla damen förra helgen när det var tävling. Man kan inte tro det är samma tik.

Razzels spår hade legat i ungefär två timmar. Men det gick lika fort för det. Men jag är nöjd ändå. Man ser och känner verkligen när han får ett tapp. Han markerade alla apporter han hittade (missade två) även den som låg 5 meter efter en rådjursskank. Bra! Och att det var uppbökat av vildsvin brydde han sig inte heller om.

 

Sedan åkte vi upp till klubben och körde lite lydnad. Fortfarande bara linförighet och så blev det lite läggande och hopp. Tålamod!!!

Men är i alla fall helnöjd med dagen.

Nu väntar stek, sås och potatis. Mums!

 

I morgon kanske jag åker och tittar lite på DM:et i Strängnäs.

 

Solen var vacker i torsdags kväll.

 

Mina amaryllis blommar för fullt. Tror nog det är jul snart.

 

Tjingeling för denna gång   

 

Mia

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Ovido - Quiz & Flashcards