razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 3 maj 2010

DM

Av Mia - 3 maj 2010 22:16

Skulle ju egentligen ha skrivit igår men då gick det ju inte att komma in på bloggplatsen. Men nu gör vi ett försök.

Igår åkte jag en sväng till Strängnäs för att titta lite på DM:et.

Då var det rapport- och skyddshundarna som tävlade. Jag kom dit vid nio tiden så rapporthundarna hade åkt ut till skogen. Men skyddshundarna körde sin lydnad och sedan uppletande. Sist körde dom skyddet.

När det var dags för skyddshundarnas platsliggning passade jag på att lägga Razzel utanför planen. Ingen reaktion alls. Så det är väl någon fix idé att han ska rusa upp på platsen när första skottet kommer. Vi får kolla bättre nästa gång.


Atle på väg över hindret.

 

Blossa mitt i hoppet.

 

Blir ju inte så bra att ta kort på långt håll när man inte har ett tillräckligt objektiv. Men det får bli en senare investering.

 

Marie-Louise "svalkar" sig med lite vatten.

 

Efter att hundarna kört lydnaden var det dags för uppletande.

Jag passade sedan på att köra Razzel i samma ruta. Och den var tydligen jobbig för han var faktiskt trött efter fyra föremål. Det har väl knappt hänt förr.   

 

Uppletanderutan. Stenig och nerför i början sedan planade den ut.

 

Det blåst ganska mycket så det kan ju ha varit en bidragande orsak till att det var jobbigt.

 

Efter det hade domarna lunchrast innan det var dags för skyddet.

 

Atle i överfallet.

 

Atle i fasttagande.

 

Åhej å hå!

 

Men visst en miss!?

 

Atle tagit fast figurant.

 

Blossa har figgen!

 

A-Best stöter i fasttagandet.

 

Det blev bara en bild på Best. Men det var en jättefin Malenois. Jag är inte så förtjust i mallar men denna var verkligen fin. Och ett lugnt och sansat skyddsarbete var det också. Mycket trevlig att titta på.

 

När dom var klara passade jag på att ta ut Razzel och köra lite linförighet och läggande. Samt ett hopp blev det. Lite bita i kopplet är det fortfarande men betydligt bättre. Tålamod, tålamod!   

 

 

Sedan bar det hemmåt. Efter lite kvällsmat gick jag runt sjön med Razzel.

 

Ikväll åkte jag upp en sväng till klubben med några tävlingsanmälningar. Rastade Razzel och körde 10 minuters träning. Linförighet och läggande. Känns mycket bättre.

 

Tålamod, tålamod!   

 

I morgon åker jag till Göteborg och blir borta till onsdag kväll. Men skall nog hinna upp på träningen då. Fast hade hellre varit hemma och jobbat.

 

Tjingeling   

 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

3 maj 2010 23:28

Vad kul att åka och kolla på tävling. Hade nog också gjort det om jag inte jobbat :(
Vilka fina bilder du fått då och kul du kom ihåg kameran :)
Visst är det tråkigt när bloggplatsen strular :( Hade i alla fall tur att jag inte han börja lägga in massa kort innan jag upptäckte det. Man blir rätt sur när man gjort ett långt inlägg och sen försvinner det.

Praktiskt att kunna utnyttja en redan vallad ruta, skulle kanske utnyttja sånt oftare om man åker och kollar på tävlingar.

Ha det så bra.
Kram!!!

http://heratorpetsvinja.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Ovido - Quiz & Flashcards