razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 18 maj 2010

Boule DM

Av Mia - 18 maj 2010 22:50

Ja veckorna går fort. Man hinner inte med något. Vad gjorde jag i veckan då? Ja inte så mycket. Tränade i onsdags som vanligt. Försökte ett nytt "grepp" på Razzel. "Tävlingsledaren" säger åt honom att sluta bita i kopplet. Fungerade faktiskt ganska så bra. Men när han gick fram och "skällde" på Razzel så blev han förbannad. Så man får nog tänka sig lite för. Men jag fortsätter nog med detta ett tag till så får vi se.


I helgen som var så åkte vi till Örebro och spelade DM i Boule. Razzel lämnade vi hos Anna och Roger tidigt i lördags morse och Maja fick vara hemma själv. Lars-Åke som inte gillade katter   var så orolig för henne hela helgen. Vi kom fram till Sörbyängens GP vid halv nio tiden och samling var nio. Det var trippel som gällde på lördagen. Dagen började med regn och lite blåst, men slutade med strålande sol och värme. Fick tom lite färg när man drog upp byxben och ärmar. Blev ju utslagen ganska snabbt så jag fick titta på övriga lag. Flen hade lag i V55, damtrippel och tre lag (tror jag) i öppen trippel. I V55 så blev det guld och brons.


Flen står och väntar på lottningen. Ruggigt.

 

Patrik ser lite frusen ut.

 

Resultatrapportering.

 

Det var skitigt så det räckte till. Men Erik är lika glad för det.

 

Lite mycket vatten på sina ställen.

 

Man får se ut hur som helst. Inte bara pensionärer som spelar.

 

Ja man måste ha enhetlig klädsel i form av klubbmärke eller tröjor. Men när vädret är regnigt och kallt så får man naturligtvis ta på regnställ.

 

Tuulikki, Maj-Britt och Bosse tar en fikapaus.

 

Ja hur ligger lillen nu då? Ett lag från Hedemora och Eskilstuna möts.

 

Lars-Åke i koncentration.

 

Åå iväg med klotet.

 

Ett Flenslag i öppna, Patrik, Johan och Torbjörn.

 

Johan på väg att kasta ut.

 

Som ni ser så har det blivit lite varmare nu.   

 

Och så iväg med klotet.

 

En kul sport.

 

Ja det är närmast den lille man ska vara.

 

Hur gör vi nu? Mycket taktik är det också.

 

Även miniorer finns det. Även om dom inte tävlade denna gång.

 

Prisutdelning i damtrippel.

 

Ett lag från Gävle kom etta, Eskilstuna tvåa och Oppbåga trea.

 

Buckla till klubben och plakett till spelarna.

 

V55 Flen guld och brons, Eskilstuna silver.

 

När alla var klara så skulle Lars-Åke ha styrelsemöte i Svealand så jag åkte med ett annat par till deras hotell och tog ett glas vin. Sedan kom Lars-Åke och hämtade mig så vi åkte till vårt hotell och duschade och sedan tillbaka för att äta midag med dom övriga. Gott och trevligt.

På söndagen var det så dags för dubbel. Jag spelade dam dubbel och det gick riktigt bra. Vi gick vidare i gruppen och slog ett lag i kvarsfinal, men i semifinal tog det stopp. Men jag är jättenöjd med en tredjeplats.

 

Sedan åkte vi hem för att hämta Razzel  och hem till misse Maja.     

 

Sedan sov man ovaggad.

 

I måndags åkte Lars-Åke mot Jönköping och gamla polare från Dax Door. Dom har träffats några år nu och vissa spelar golf. Sedan lagar dom en gemensam middag på tisdagkvällen.

 

Ikväll var jag uppe på klubben och "dömde" appelllydnad och lydnads I för en tävlingskurs. Riktigt roligt! Många ekipage som kan gå vidare där.

Men alltid dyker det upp nya saker som man inte varit med om tidigare.

 

Nä nu skall jag nog natta mig. Klockan är halv tolv och även om jag får sovmorgon i morgon så är man nog trött. I morgon blir det träning som vanligt.

 

Tjingeling   

 

Mia

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Ovido - Quiz & Flashcards