razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 21 maj 2010

Kortis idag

Av Mia - 21 maj 2010 20:48

Idag blir det bara en kortis. Tog med mig kameran på morgonpromenaden. Brukar ju kunna vara lite trollskt ute. Men det var för varmt för det. Fick i alla fall lite fina bilder. En del ser nästan målade ut. ÄR det jag som sett suddigt eller är det så att det var lite konstig ute?   


Ett träd på tomten i full blom. Vet inte vad det är men det luktar gott!

 

Nya kor i lilla hagen. Visst ser det "konstigt" ut?

 

Det är så grönt ute och sjön ligger blank.

 

Det ångade över sjön, syns inte riktigt.

 

Riktig spegel.

 

Ett annat träd i full blom.

 

Nästan som en björkbacke.

 

Det var det närmaste trollskt jag kunde komma.

 

Tulpaneran vid slottet är så vackra.

 

Måste ju bara ta en närbild också.

 

En bild igen på korna när vi kom närmare. Nästan hemma.

 

En annan bild på korna.

 

Idag cyklade jag till stationen för första gången i år. Gick på 17 minuter. Håller tempot fortfarande, trots vintervila. Men det är väl gympapassen som gjort sitt.

 

Nu har vi packat upp en ny bärbar dator till bouleföreningen. Måste ha en som vi kan ladda ner tävlingsprogram i.

 

Efter mycket om och men kunde den ansluta till det trådlösa nätverket.

 

Nu skall jag se på slutet av Talang 2010. Lars-Åke hade tittat dåligt så han trodde inte det gick ikväll.

 

Och så blir det rabarberpaj som han bakat idag. Mums.

 

Tjingeling   

 

Mia

 

 

 

 

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Ovido - Quiz & Flashcards