razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 7 juni 2010

Testledare

Av Mia - 7 juni 2010 21:53

I fredags när jag kom hem hade min gubbe fixat grillat med rotfrukter i ugn. Och rabarberpaj med vaniljsås till efterrätt. Mums! Han är snäll min man.   

På lördagen skulle jag vara testledare i Katrineholm. 15 hundar var det. Tur det var varmt och skönt, ja kanske inte för hundarna. Men jag njöt.   Det var fyra tollare. Kan ju inte så mycket om rasen så jag kan inte säga om det var ett okey test eller inte. Sedan var det åtta schäfrar från en kennel. Och tre schäfrar från en annan kennel. Då var det fart och kamp. Gick kanske lite till överdrift i leken. Tur jag hade väst på mig.   

Vi började vid åtta tiden och var klara vid sex ungefär. Det var ju två beskrivare så det flöt på hela tiden utan uppehåll.

Sedan bar det hemåt och till gubben. Tog ett par glas vin och sedan sov man gott.   

I går söndag var det ju helt underbart ute.   



Första frukosten på farstutrappen.

 

 

Lite trött tror jag.

 

Fin utsikt till morgonfikat.

  

Började med att efter frukost åka och lägga ett spår till Razzel. Ville lägga ett lite längre så att han fick ta ut sig lite. Började i gräs och skog, lite snårigt. Sedan blev det torrare, det var lite stigar och så en övergång på en grusväg för att sedan gå in i skogen igen med lite gräs och snår. Sedan fuktigare och så över kalhygge för att sluta i skogen igen. Så underlagen var lite olika. Tyckte nog att han slarvade i början, för även om han brukar ha fart så är han mer nogrann än så här. Men han kanske inte är helt återställd från - ja vad han nu hade. Virus kanske. Men kan konstatera att jag nog måste göra lite svårare spår och mer hårda spår. På slutet gick det bättre men då var han också trött så då gick det inte så fort.

Sedan åkte vi hem och jag rensade lite ogräs. Efter det tog vi en fika i solen och sedan la jag mig ner och solade i ett par timmar. Sååå sköönt att bara slappa.


Razzel har fått ben.

 

Fika ute i solen. Lars-Åke njuter, eller...?

 

Razzel tycker det är skönt i skuggan.

 

Razzel vaktar hundgården - tyvärr.

 

Lars-Åke tog ut Maja i koppel så att hon fick nosa omkring och undersöka omgivningarna.

 

På väg ner för eken.

 

Livsfarlig vakthund eller var det katt?

 

Spanar in något.

 

Razzel nyfiken också.

 

Akta mig!

 

Undrar om det finns råttor här?

 

Tur det inte regnar.

 

En massa bråte.


Rejäla rabarber.

 

En rundell med lite blåklint (tror jag det är) eller blåa tistlar. Fin i alla fall.

 

På kvällen blev det i alla fall en pizza på terassen.

 

Idag var det jobbardag igen och ikväll har vi haft styrelsemöte i bouleföreningen.

 

I morgon blir det lite bouleträning och på onsdag hundträning sedan är det lydnadstävlingar på klubben.

 

Men det blir kanske mer om det en annan gång.

 

Tjingeling för denna gång  

 

Mia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Ovido - Quiz & Flashcards